Gebruiker

Mijn Massey Ferguson met Perkins motor van de MF 6400 en 7400 serie heeft om de paar duizend uur problemen met zijn brandstofpomp en verstuivers.  Dit zijn iedere keer grappen van enkele duizenden euro's. Wie herkent dit probleem?

Gebruiker

Ja direct. Binnen 2000 uur 12000 euro aan reparaties en er worden weer exact dezelfde verstuivers in gezet. Dus verwacht maar dat het gewoon weer gaat gebeuren.

Gebruiker
Aardappelboer

Wie rijdt nu nog met MF?Koop gewoon een Fendt

Gebruiker

Gebruik je brandstof van een A merk?

Gebruiker

De MF 7400 is op de motor na een Fendt, en natuurlijk rijden we op gecertificeerde A merk brandstof. Heeft bijmenging er iets mee te maken?

Gebruiker

Wij hebben al jaren dezelfde problemen.
Dealer loopt er voor weg.

Overgestapt naar andere dealer buiten de polder en ik moet zeggen die lost het keurig op. Al twee nieuwe MF's gekocht bij deze andere dealer en het gaat prima.

Gebruiker

Maar de nieuwe MF's hebben waarschijnlijk een Sisu motor, bij deze zijn de problemen niet bekend.

Gebruiker
Aardappelboer schreef:

Wie rijdt nu nog met MF?Koop gewoon een Fendt

Fendt nog meer ellende..

Gebruiker
Aardappelboer

Alleen 900 modellen kopen....

Gebruiker

Problemen heeft ieder merk wel eens, het verschil zit hem in een goede dealer die NIET voor de problemen wegloopt, afscheid nemen van de slechte bedrijven.

Gebruiker

kijk eens of er water in de dieseltank zit
tanks die buiten staan komt nogal eens condens in

Gebruiker

Kijk vooral naar diesel leverancier, nadat wij diverse brandstofpompen kapot hadden zijn we overgestapt naar andere leverancier, sindsdien geen problemen meer en schonere verbranding en zuiniger. Prijs zegt niet alles!

Gebruiker

De dieseltank is onlangs voorzien van een installatiecertificaat en de trekker dealeronderhouden (de filters zijn zo duur dat de arbeid maar een klein deel van de kosten bedragen) De trekker wordt bij terug komst bijna altijd getankt voordat deze is afgekoeld om condens te proberen te voorkomen. De eerste keer was bij 2500 uur met direct een nieuwe pomp en 6 verstuivers totaal €6000,- toen nog verzekerd al werden de verstuivers gezien als vervolgschade(garantie). Maar iedere paar duizend uur keert het probleem terug. Inmiddels is de garantie natuurlijk al verlopen maar het brandstof systeem blijft dus erg zwak.

Gebruiker
New holland
Aardappelboer schreef:

Wie rijdt nu nog met MF?Koop gewoon een Fendt

Er is ook veel problemen met fendt trekkers ! Brandstofpompen en variopompen
Te duur trekkers

Gebruiker

Rijden al 40 jaar Ford/ New-Holland..Trekkers ( 4 ) maken gemiddeld 850 uren per jaar en draaien met gemak 10000 uren Goedkoopste diesel..Nooit motor problemen.Nog nooit een brandtofpomp of verstuiver vervangen. De FTP notoren zijn misschien wel de beste op de markt.

Gebruiker

Bij terugkerend probleem eens iedere tankbeurt een liter motorolie  aan de diesel toevoegen.
Moderne diesel is soms te schraal aan smering voor het systeem.

Gebruiker

Ik dacht altijd dat de beste motoren in Keulen werden gebouwd? ;)

Gebruiker
Perkins gek

Hier weinig problemen met de Perkins motoren in de 6400 serie. Trekken een stuk beter dan die Sisu motoren van tegenwoordig. Die kreunt en zuipt al als ie werk ziet

Gebruiker
Perkins gek schreef:

Hier weinig problemen met de Perkins motoren in de 6400 serie. Trekken een stuk beter dan die Sisu motoren van tegenwoordig. Die kreunt en zuipt al als ie werk ziet

Begrijp me niet verkeerd, De motoren zijn prima net als het verbruik, Er hebben in de kleinere 6400 en 7400 als ik me niet vergis 3 typen motoren gelegen, (Perkins tier 2 en tier3?) vanaf +-2010 is men overgestapt op Sisu. in mijn geval gaat het om de motoren van 2006 tot 2010.

Gebruiker
Trekker dealer

Stop klaggen en koop een andere trekker of merk
Slecht chauffeur mischien !

Gebruiker

Welke moet je wel hebben?  Bij elke dealer liggen trekkers uit elkaar.

Gebruiker

JD en shell nooit problemen

Gebruiker

Heb je nog steeds zelfde brandstof leverancier ?
Bij kranen hoor ik het ook
Er wordt bijgehouden welke brandstof gebruikt wordt.
Er springt er een negatief uit T.T..
dit in Zeeland

Gebruiker

Alleen de herrie al die perkins motoren maken is al reden om wat anders te gaan rijden

Gebruiker
Ad schreef:

Heb je nog steeds zelfde brandstof leverancier ?
Bij kranen hoor ik het ook
Er wordt bijgehouden welke brandstof gebruikt wordt.
Er springt er een negatief uit T.T..
dit in Zeeland

Wie bedoel je met T.T. uit Zeeland?