Fusie in trekkerwereld

Indiaas trekkermerk en Mitsubishi fuseren

29 Mei 2015 - Redactie Boerenbusiness

Het trekker merk Mahindra & Mahindra (M&M) koopt zich in bij Mitsubishi Agricultural Machinery (MAM) voor 25 miljoen dollar, omgerekend 22,7 miljoen euro. Met dit kapitaal krijgt M&M een aandeel van 33 procent in MAM. 1 oktober moet de fusie helemaal rond zijn. De fabrikanten gaan samen machines ontwikkelen en kennis over motoren, transmissies delen. Daarnaast gaat het gezamenlijk onderdelen inkopen om prijsvoordeel te behalen.

2,1

miljoen

trekkers hebben M&M en MAM al verkocht

De fusie is niet bedoelt om een verdere overname te bewerkstelligen verkondigde de directeur van M&M. M&M ziet het voornamelijk als een win-win situatie voor beide bedrijven in de agrarische sector. Ook maken beide merken geen gebruik om op elkaars markt onder partners naam te verkopen.

De bedrijven zien voornamelijk de Verenigde Staten en China als groeimarkt, daarnaast zien ze voroal veel synergie voordelen. De twee bedrijven hebben al ongeveer een decennium een samenwerking op gebied van motoren en technische licenties voor rijstplanters en trekkers in India. De bedrijven verkopen samen over de 200.000 trekkers per jaar en tot op heden hebben ze 2,1 miljoen trekkers verkocht. Goed om te weten misschien dan M&M de grootste trekkerfabrikant ter wereld is wat betreft het volume. De afzet is voornamelijk in landen in Azië. MAM is daarnaast de 4e grootste agrarische machinefabrikant in Japan met een omzet van 408 miljoen dollar per jaar en heeft 1.700 werknemers.

Heb je een tip, suggestie of opmerking naar aanleiding van dit artikel? Laat het ons weten
Regenradar
Powered by Agroweer

Bel met onze klantenservice 0320 - 269 528

of mail naar support@boerenbusiness.nl

wil je ons volgen?

Ontvang onze gratis Nieuwsbrief

Elke dag actuele marktinformatie in je inbox

Aanmelden