In China zijn op termijn Nederlandse voedselproducten en frisdranken online beschikbaar voor Chinese consumenten. Het Holland Center in Shanghai, een samenwerking van agrifoodbedrijven en organisaties, ontwikkelt met Holland Buy een virtuele winkel op het crossborder platform Alibaba. Dit is grootste webstore ter wereld.
Met deze winkel kan de Chinese consument rechtsreeks bestellen bij de Nederlandse producent. Dit leidt volgens een verklaring tot een grotere transparnatie in de keten en lagere kosten. Holland Buy wil zich naar eigen zeggen onderscheiden door voedsel en dranken aan te bieden van een hoge kwaliteit en voedselveiligheid tegen een betaalbare prijs. Aan hollandbuy.com wordt nu de laatste hand gelegd. De lancering wordt in de komende maanden verwacht.
Met een inwonertal van bijna 1,4 miljard mensen, evenveel als in Europa, de VS en Zuid-Amerika samen, zijn er in China veel monden te voeden. Het land ziet zich geconfronteerd met een enorme toename in de vraag naar voedsel, met name naar hoogwaardige eiwitten als groenten, zuivel en vlees, aldus de verklaring.
Op een e-commerce congres op 29 oktober op het hoofdkantoor van Alibaba in Hangzhou heeft Aalt Dijkhuizen, directeur van het Holland Center en voorzitter topteam Agri & Food, dit aangekondigd in aanwezigheid van Jack Ma, CEO en oprichter van Alibaba en Koning Willem-Alexander.
© DCA Market Intelligence. Op deze marktinformatie berust auteursrecht. Het is niet toegestaan de inhoud te vermenigvuldigen, distribueren, verspreiden of tegen vergoeding beschikbaar te stellen aan derden, in welke vorm dan ook, zonder de uitdrukkelijke, schriftelijke, toestemming van DCA Market Intelligence.
Dit is een reactie op dit artikel:
[url=http://www.boerenbusiness.nl/tech/artikel/10866515/Nederlands-voedsel-in-China-te-koop-op-Alibaba]Nederlands voedsel in China te koop op Alibaba[/url]