Fastfoodketen McDonald’s gaat meer en transparanter met consumenten communiceren over de herkomst van grondstoffen. Dat doen zij met een website waarop tekst en uitleg wordt gegeven over onder meer de gebruikte aardappelen.
Reden voor die openheid is de aandacht van media en consumenten voor de herkomst en kwaliteit van voeding door recente discussies in de voedingsmiddelenindustrie. ‘Consumenten hebben veel vragen en willen graag weten wat ze eten en waar dit vandaan komt’, licht directeur corporate communicatie, Debbie de Wagenaar, toe.
De fastfoodketen zegt van elk portie frites te weten wanneer die in de fabriek verwerkt is, van welke teler de aardappelen komen en van welk perceel. ‘De aardappelketen laat duidelijk zien hoe wij door optimale ketenbeheersing tot een kwalitatief topproduct komen.’
Op het online platform wordt bijvoorbeeld ook ingegaan op het gebruikte rundvlees en het leven dat de dieren hebben gehad, de smeltkaas op de hamburgers en of de frites wel van echte aardappelen afkomstig is.
© DCA Market Intelligence. Op deze marktinformatie berust auteursrecht. Het is niet toegestaan de inhoud te vermenigvuldigen, distribueren, verspreiden of tegen vergoeding beschikbaar te stellen aan derden, in welke vorm dan ook, zonder de uitdrukkelijke, schriftelijke, toestemming van DCA Market Intelligence.