Meer communiceren

McDonald?s opener over grondstoffen

30 September 2013 - Redactie Boerenbusiness

Fastfoodketen McDonald’s gaat meer en transparanter met consumenten communiceren over de herkomst van grondstoffen. Dat doen zij met een website waarop tekst en uitleg wordt gegeven over onder meer de gebruikte aardappelen.

Reden voor die openheid is de aandacht van media en consumenten voor de herkomst en kwaliteit van voeding door recente discussies in de voedingsmiddelenindustrie. ‘Consumenten hebben veel vragen en willen graag weten wat ze eten en waar dit vandaan komt’, licht directeur corporate communicatie, Debbie de Wagenaar, toe. 

De fastfoodketen zegt van elk portie frites te weten wanneer die in de fabriek verwerkt is, van welke teler de aardappelen komen en van welk perceel. ‘De aardappelketen laat duidelijk zien hoe wij door optimale ketenbeheersing tot een kwalitatief topproduct komen.’

Op het online platform wordt bijvoorbeeld ook ingegaan op het gebruikte rundvlees en het leven dat de dieren hebben gehad, de smeltkaas op de hamburgers en of de frites wel van echte aardappelen afkomstig is.

Heb je een tip, suggestie of opmerking naar aanleiding van dit artikel? Laat het ons weten
Ziektedruk - Phytophthora
Powered by Agroweer

Nieuws Emissies

McDonald's sluit bondje met FrieslandCampina

Bel met onze klantenservice 0320 - 269 528

of mail naar support@boerenbusiness.nl

wil je ons volgen?

Ontvang onze gratis Nieuwsbrief

Elke dag actuele marktinformatie in je inbox

Aanmelden