776 verkooppunten

Albert Heijn dubbel zo groot als C1000

13 December 2012 - Redactie Boerenbusiness

Albert Heijn bezit verreweg het grootste marktaandeel van alle grootgrutters, maar wanneer naar vloeroppervlak in winkels gekeken wordt blijkt de grootgrutter ruim twee zo groot als de nummer twee C1000. Daarna volgen Jumbo en Aldi, zo meldt Retail News.

Uit de Top 100 formules in Nederland van Locatus komt naar voren dat Albert Heijn zich met recht marktleider mag noemen. Zelfs bouwmarkten kunnen qua vloeroppervlak niet tippen aan de grootgrutter. Zo telt Albert Heijn 935.219 vierkante meters, tegenover 543.573 vierkante meter van de nummer twee Gamma.

Sowieso presteren supermarkten hoog als het op winkeloppervlak aankomt, want naast de Albert Heijn staan ook C1000, Jumbo en Aldi in de top 10. C1000 is na Albert Heijn de grootste en komt met een oppervlakte van 412.364 vierkante meters op twee. Daarna volgt Jumbo (377.903) en Aldi (329.991).

Als het gaat over de Top 100 dan is de Boni een nieuwe binnenkomer, maar is Super de Boer uit de lijst verdwenen.

Ondertussen presteert Albert Heijn als enige supermarkt ook hoog als het gaat over verkooppunten. Zo telt grootgrutter met 776 verkooppunten nipt wat minder dan Kruidvat (811) en de Rabobank (816). Overigens is het opmerkelijk dat Rabobank ondanks de sluiting van diverse regionale vestigingen nog altijd lijstaanvoerder is als het gaat op verkooppunten.

Heb je een tip, suggestie of opmerking naar aanleiding van dit artikel? Laat het ons weten
Regenradar
Powered by Agroweer

Bel met onze klantenservice 0320 - 269 528

of mail naar support@boerenbusiness.nl

wil je ons volgen?

Ontvang onze gratis Nieuwsbrief

Elke dag actuele marktinformatie in je inbox

Aanmelden