Na marketing Wakker Dier

Taalpuristen vinden plofkip woord van 2012

31 December 2012 - Redactie Boerenbusiness

De marketingcampagne van Wakker Dier tegen de intensieve vleespluimveehouderij heeft een nieuw resultaat geboekt. Als het aan de lezers en een vakjury van het genootschap Onze Taal ligt, is "plofkip" het woord van 2012. Dat maakte het genootschap zondag bekend.

Met 44 procent van de stemmen liet de "kip die in korte tijd zodanig wordt vetgemest dat hij nauwelijks nog op zijn poten kan staan" concurrenten als appen en pandapunt achter zich. Die woorden kregen respectievelijk 14 en 12 procent van de stemmen.

Appen is overigens een verkorting van het woord whatsappen, een pandapunt is "een soort spaarpunt die je krijgt voor een maand zonder seks". Woorden als higgsdeeltje, inbrekersrisico, tweede scherm, nivelleringsfeestje, gangnamstijl, facebookfeestje en bangalijst completeren de top 10 voor dit jaar.

Voorgaande jaren werden woorden als weigerambtenaar (2011), gedoogsteun (2010) en twitteren (2009) verkozen tot woord van het jaar.

Bron: ANP

 

Heb je een tip, suggestie of opmerking naar aanleiding van dit artikel? Laat het ons weten

Meer over

Wakker Dier
Regenradar
Powered by Agroweer

Bel met onze klantenservice 0320 - 269 528

of mail naar support@boerenbusiness.nl

wil je ons volgen?

Ontvang onze gratis Nieuwsbrief

Elke dag actuele marktinformatie in je inbox

Aanmelden