Eerst ZF bak, later eigen ontwerp

Ook McCormick en Landini komen met CVT

9 Oktober 2013 - Redactie Boerenbusiness - 1 reactie

Trekkerbouwer Argo, van onder meer de merken McCormick en Landini, heeft aangekondigd dat de McCormick X7-serie en Landini 6- en 7-serie met een CVT-transmissie als optie gaan verschijnen. Daarnaast krijgen de trekkers een kleine makeover.

De twee series gaan de bestaande X70 serie van McCormick en de 7-serie van Landini vervangen. Deze zijn slechts sinds dit voorjaar op de markt en werden tijdens de Sima geïntroduceerd. De range bestaat uit zes modellen met een powershift transmissie. Vermogens beginnen bij 143 pk tot maximaal 212 pk, met boost. Daar komen nu vijf CVT-modellen bij, met een maximaal vermogen tot 188 pk.

Argo ruilt de Betapower motoren in voor een FPT. Voor de viercilinders is dat een 4,5 liter blok en voor de zescilinders een 6,7 liter blok. Het zwaarste viercilinder model, de X7.460, heeft een maximaal vermogen van 175 pk. Het is daarmee de zwaarste viercilinder op de markt. Ook de eigen versnellingsbak verdwijnt en wordt vervangen door een 24x24 ZF transmissie. Deze heeft zes groepen met vier trappen.

Ook de CVT-transmissie is afkomstig van de ZF. Verder krijgen de series een hydraulisch vermogen van maximaal 204L/min, zes hydrauliekventielen en vier aftakassnelheden. De achterhef kan maximaal 9,3 ton tillen en de fronthef 3,5 ton. Ook de cabine werd vernieuwd met onder andere een bredere instap en een andere bijrijdersstoel. Vanaf volgend maand zijn de nieuwe series leverbaar.

Daar stopt het niet want de kleinere McCormick X60 en Landini Powermondial trekkers gaan eveneens op de schop. Straks heten deze de X6- en 6C-serie. Er komen twee nieuwe modellen bij, met een 4,5 liter FPT viercilinder. Deze krijgen vermogens in de klasse tussen 100 en 130 pk, gekoppeld aan een 36x12 semi-powershift transmissie en nieuwe hydrauliek. Argo kondigt aan dat er later meer modellen bijkomen, in de klasse tussen 111 tot 143 pk, om onder andere de McCormick MC-serie te vervangen. Deze trekkers krijgen ook een CVT-transmissie, die Argo in eigen huis ontwikkeld heeft. Voor het zover is zijn we naar verwachting zo"n twee jaar verder.

De T-Max serie van McCormick richt zich op veebedrijven die graag een sobere trekker willen. Deze wordt vervangen door de X50 en landini 5-H. Er zijn acht modellen met vermogen van 85 tot 113 pk. Ze zijn te bestellen met een 24x12 of 36x16 versnellingsbak. Wil je extra vermogen, kies dan voor de Power Plus versie. Helemaal aan de andere kant van de schaal zit de McCormick X8-serie. Argo zegt dat twee nieuwe modellen: de X8.670 (230 pk) en X8.680 (300 pk) op de Eima show in november 2014 zullen worden geïntroduceerd. Onder de kap ligt een 6,7 liter FPT motor en een ZF CVT-transmissie.

McCormick-Landini 2.jpg

De vernieuwde McCormick X7 (vier- en zescilinder) is leverbaar met een powershift of CVT transmissie van ZF.

McCormick-Landini 3.jpg

Bij Landini gaan de nieuwe trekkers op in de 6- en 7-serie.

McCormick-Landini 4.jpg

Ook de cabine werd onder handen genomen. De bediening is nieuw en de instap breder.

Foto"s: Twitter @JamesRickard3

Heb je een tip, suggestie of opmerking naar aanleiding van dit artikel? Laat het ons weten
Regenradar
Powered by Agroweer
Reacties
1 reactie
joostFENDT 26 Oktober 2013
Dit is een reactie op dit artikel:
[url=http://www.boerenbusiness.nl/tech/artikel/item/10836076/Ook-McCormick-en-Landini-komen-met-CVT]Ook McCormick en Landini komen met CVT[/url]
Landini kan ook niks zelf verzinnen!
Deze heeft wel heel veel weg van de fendt 700 series
U kunt niet meer reageren.

Meld je aan voor onze nieuwsbrief

Schrijf je in en ontvang elke dag het laatste nieuws in je inbox

Bel met onze klantenservice 0320 - 269 528

of mail naar support@boerenbusiness.nl

wil je ons volgen?

Ontvang onze gratis Nieuwsbrief

Elke dag actuele marktinformatie in je inbox

Aanmelden