De laatste acties van Albert Heijn hebben de grootgrutter amper nieuwe klanten opgeleverd. Sterker nog het marktaandeel bleef gelijk, terwijl Lidl er toch weer 2 procent extra marktaandeel wist bij te pakken. Jumbo, C1000 en Dirk van den Broek lieten zich niet verleiden tot prijsverlagingen.
De grootste concurrent van Albert Heijn blijkt de prijspakker Lidl te zijn. Dit werd duidelijk toen Albert Heijn bij het bekendmaken van de prijsverlagingen van producten Lidl hardop als voornaamste concurrent noemde. Marktkenners geven aan dat de grootgrutter daarmee de plank behoorlijk heeft misgeslagen.
De prijzenoorlog heeft volgens marktonderzoeker GFK Albert Heijn nauwelijks nieuwe klanten opgeleverd. Het marktaandeel van 45 procent van de Nederlandse huishoudens blijft dan ook gehandhaafd. Hier staat tegenover dat het marktaandeel van Lidl met 2 procent toenam en groeide tot 25 procent.
Anders dan gedurende de voorgaande prijzenoorlog lieten Jumbo, C1000 en Dirk van den Broek zich niet verleiden tot het volgen van de prijsverlagingen. Wie uiteindelijk gaan opdraaien voor de geldverslindende prijzenslag moet nog gaan blijken.
© DCA Market Intelligence. Op deze marktinformatie berust auteursrecht. Het is niet toegestaan de inhoud te vermenigvuldigen, distribueren, verspreiden of tegen vergoeding beschikbaar te stellen aan derden, in welke vorm dan ook, zonder de uitdrukkelijke, schriftelijke, toestemming van DCA Market Intelligence.
Dit is een reactie op dit artikel:
[url=http://www.boerenbusiness.nl/artikel/item/10836294/Prijzenoorlog-levert-Albert-Heijn-weinig-op]Prijzenoorlog levert Albert Heijn weinig op[/url]