Om de noodzakelijke innovatie en vernieuwing in de agrisector te realiseren, brengt Rabobank ondernemers in contact met veelbelovende startups. Vrijdag lanceert de bank een online platform en een online magazine.
Uit onderzoek (Nationaal Ondernemers Onderzoek 2016) blijkt dat 70 procent van de ondernemers actief bezig is met de vernieuwing van het businessmodel. Cruciaal daarbij zijn de strategie, innovatie en personeel. Startups zijn aan de ene kant talentvol, innovatief en hebben nieuwe businessmodellen, aan de andere kant is er behoefte aan ervaring, marktkennis en launching customers.
Via het platform kunnen ondernemers in contact komen met voor hun interessante startups. Het uiteindelijke doel is om ondernemers in contact te brengen met innovatieve startups en zo innovatie in het MKB, inclusief de agrisector, via startups te stimuleren. Rabobank zal het online magazine de komende tijd expliciet onder de aandacht brengen van haar zakelijke klanten. ‘Met dit magazine, deze online matchmaker helpen we startups aan launching customers en know-how en de ondernemers aan innovatie en nieuwebusinessmodellen’, licht Eric Saris, directeur Bedrijven bij de Rabobank, toe.
Rabobank zegt met het stimuleren van ondernemerschap en duurzame innovatie via kennis en netwerken een bijdrage te willen leveren aan de welvaart en het welzijn van Nederland. Daarnaast wil Rabobank een bijdrage leveren aan het duurzaam voeden van de wereld.
‘Innovatie is cruciaal voor de economische ontwikkeling in Nederland en broodnodig om onder meer voedselzekerheid te bieden voor de groeiende wereldbevolking. Het zijn bij uitstek startende ondernemers, startups en scale-ups, die de noodzakelijke innovatie en vernieuwing aanjagen. Dit ondernemerschap biedt toekomstperspectief voor ondernemend Nederland’, aldus Saris.
Het online ‘matchmaking’ magazine te vinden via www.rabobank.nl/startup. Tijdens het Startup Fest Europe is Rabobank medeorganisator van F&A Next, op 25 en 26 mei in Wageningen, het eerste Europese platform voor investeerders, startups en scale-ups op het gebied van food en agri. Rabobank is ook medeorganisator van Campus Party (25 t/m 29 mei) in Utrecht; een groots, vijfdaags internet en technologie event, waar 5.000 whizzkids zich buigen over 20 tot 40 challenges.
© DCA Market Intelligence. Op deze marktinformatie berust auteursrecht. Het is niet toegestaan de inhoud te vermenigvuldigen, distribueren, verspreiden of tegen vergoeding beschikbaar te stellen aan derden, in welke vorm dan ook, zonder de uitdrukkelijke, schriftelijke, toestemming van DCA Market Intelligence.
Dit is een reactie op dit artikel:
[url=http://www.boerenbusiness.nl//artikel/10869720/Rabobank-stimuleert-match-making-in-agrisector-]Rabobank stimuleert match making in agrisector[/url]