In Noord-Duitsland starten tussen donderdag en maandag de vijf locaties van Nordzucker op om de campagne van 2014 te verwerken. Het Duitse suikerconcern geeft een bovengemiddelde opbrengstverwachting af vanwege de ideale zaai- en groeiomstandigheden, zo staat in een verklaring.
Het bedrijf gaat uit van een campagneduur van 130 dagen. ‘We verwachten dit jaar een lange campagne, die zal duren tot in januari. Onze fabrieken zijn daarvoor uitgerust’, meldt de directeur productie en directeur Centraal-Europa, Michael Gauss. In Nordstemmen begint de campagne maandag met de verwerking van diksap.
Volgens Nordzucker legden de uitstekende zaaiomstandigheden in maart de vroege fundamenten voor een vrijwel optimaal groeiseizoen voor suikerbieten. De Noord- en Oost-Duitse teeltgebieden gedijden goed en lijken uiteindelijk af te stevenen op een bovengemiddelde oogst. ‘De bieten werden dit jaar niet aan extremen blootgesteld, kregen op tijd voldoende zon en water en hadden een lange groeifase. Dit versterkt de resultaten van de proefrooiing. De opbrengst komt dan ook ruim boven het gemiddelde van de laatste vijf jaar.’
© DCA Market Intelligence. Op deze marktinformatie berust auteursrecht. Het is niet toegestaan de inhoud te vermenigvuldigen, distribueren, verspreiden of tegen vergoeding beschikbaar te stellen aan derden, in welke vorm dan ook, zonder de uitdrukkelijke, schriftelijke, toestemming van DCA Market Intelligence.