Het Franse voedingsmiddelenbedrijf Danone heeft in het tweede kwartaal van dit jaar de verkoopcijfers sterk zien stijgen, dat maakte het bedrijf maandag bekend. De resultaten waren positiever dan verwacht, de omzet ging met bijna zeven procent omhoog en kwam uit op 5,7 miljard euro.
Volgens het bedrijf steeg het aantal verkochte producten met vier procent, dat is de sterkste stijging in twee jaar tijd. Over de eerste zes maanden van het jaar bekeken ging de omzet met zes procent omhoog naar een totaal van 11 miljard euro en ging de operationele winst twee procent omhoog naar 1,5 miljard euro. De nettowinst liet een kleine daling zien en kwam uit op 873 miljoen euro.
De stijgende omzet is met name te danken aan de verkoop van babyvoeding in China. Die is dit jaar flink gegroeid als gevolg van het wantrouwen van de Chinese bevolking in de binnenlandse zuivelproducten. Ook de Europese markt liep iets beter en het bedrijf spreekt van een solide groei in de Verenigde Staten en Rusland.
© DCA Market Intelligence. Op deze marktinformatie berust auteursrecht. Het is niet toegestaan de inhoud te vermenigvuldigen, distribueren, verspreiden of tegen vergoeding beschikbaar te stellen aan derden, in welke vorm dan ook, zonder de uitdrukkelijke, schriftelijke, toestemming van DCA Market Intelligence.