Met Chinese partner

Arla ziet veel kansen in Aziatische zuivelmarkt

19 Januari 2015 - Redactie Boerenbusiness

Het Zweeds-Deense zuivelconcern Arla Foods voegt al haar verkoopactiviteiten in China en Zuidoost-Azië samen in één nieuwe Business Unit Asia. Het kantoor wordt vanaf 1 maart gevestigd in Kuala Lumpur, de hoofdstad van Maleisië. Arla Foods wil hiermee verder groeien op de Aziatische zuivelmarkt, zo heeft het coöperatief bedrijf in een verklaring bekendgemaakt.

1

miljard

aan inkomsten hoopt Arla in vijf jaar uit Azië te genereren

Azië heeft volgens Arla een grote potentië voor de export van zuivelproducten, vooral van consumentenzuivel en kindervoeding. De focus van het Scandinavische bedrijf ligt dan ook op de grotere verkopen in de supermarkten en de foodservice, zoals cateraars. Arla verwacht dat de inkomsten uit de Aziatische activiteiten in vijf jaar tijd kan groeien tot over de 1 miljard euro.

Op de Chinese markt werkt het bedrijf samen met het Chinese zuivelconcern Mengniu Diary. Arla richt zich daarbij vooral op het investeren in het merk, het assortiment en de marketing. Ook heeft het bedrijf de managementteams in landen als Bangladesh, Indonesië, Myanmar en de Fillipijnen uitgebreid.

 

Heb je een tip, suggestie of opmerking naar aanleiding van dit artikel? Laat het ons weten
Regenradar
Powered by Agroweer

Analyse Melk

Arla en FrieslandCampina groeien meer uit elkaar

Nieuws Jaarcijfers 2023

Nabetaling Arla overtreft de eigen verwachtingen

Nieuws melk

Arla zet reststroom in voor insectenproductie

Analyse melk

Arla maakt werk van wei-ingrediënten

Bel met onze klantenservice 0320 - 269 528

of mail naar support@boerenbusiness.nl

wil je ons volgen?

Ontvang onze gratis Nieuwsbrief

Elke dag actuele marktinformatie in je inbox

Aanmelden