VanDrie Group, de Nederlandse wereldmarktleider in kalfsvlees, wil haar marktpositie in Italië flink versterken. Hiervoor wordt een communicatiecampagne gelanceerd en is VanDrie een samenwerking aangegaan met de Unione Italiana Ristoratori (UIR), een vereniging waarin kwaliteitsrestaurants en chef-koks in Italië zich hebben gebundeld. Dit heeft VanDrie bekendgemaakt.
De kalfsvleesproducent, die mondiaal een omzet draait van ruim 2 miljard euro, heeft drie bedrijven in Italië voor de verkoop van kalfsvlees producten. De Italiaanse vraag naar vlees, inclusief kalfsvlees, staat volgens VanDrie de laatste jaren onder druk. 'We zijn er van overtuigd dat een proactieve, moderne communicatiestrategie er aan bijdraagt om de positie van kalfsvlees te consolideren en te versterken”, zegt Henny Swinkels, Director Corporate Affairs VanDrie Group, in een verklaring.
De Italiaanse markt kent volgens VanDrie een profiel van nieuwsgierige en veeleisende consumenten die weliswaar beïnvloed worden door de economische noodzaak tot bezuinigen, maar desondanks bijzonder veel waarde hechten aan de oorsprong en kwaliteit van producten en ingrediënten. 'Wij zetten ons in om de verschillende behoeften van onze klanten, variërend van moderne distributieketens tot toprestaurants, steeds beter te vervullen. Samen met de UIR investeren we flink in de Italiaanse markt en brengen we kalfsvlees op een moderne manier dicht bij de Italiaanse consument', aldus Swinkels.
© DCA Market Intelligence. Op deze marktinformatie berust auteursrecht. Het is niet toegestaan de inhoud te vermenigvuldigen, distribueren, verspreiden of tegen vergoeding beschikbaar te stellen aan derden, in welke vorm dan ook, zonder de uitdrukkelijke, schriftelijke, toestemming van DCA Market Intelligence.