Honderd leden-melkveehouders van FrieslandCampina gaan zaterdag op weg naar diverse winkels van Albert Heijn. Niet alleen omvragen te beantwoorden van nieuwsgierige consumenten, maar ook om hen op de winkelvloer zuivelproducten van Campina te laten proeven. Deze actie is onderdeel van de campagne ‘Stel je vraag aan de boer’, zo meldt FrieslandCampina in een verklaring.
‘Consumenten willen graag weten waar producten vandaan komen en hoe ze worden geproduceerd’, aldus Edwin Blom, directeur Sales and Shopper Marketing bij FrieslandCampina Nederland, in een verklaring. ‘Samen met onze melkveehouders bestrijken we de hele zuivelketen, 'van gras tot glas.' Daarom zoeken we zaterdag zelf de consumenten op in de supermarkt. Daar waar onze zuivelproducten worden verkocht.’
Maurice Hanegraaf, melkveehouder FrieslandCampina in Maren-Kessel, laat in de verklaring weten: ‘Ik kijk erg uit naar deze campagne. Mensen vinden het prachtig om te horen en te zien hoe een melkveebedrijf werkt. Ook wij ontvangen regelmatig mensen uit de omgeving en schoolklassen. Maar het is zeker zo leuk en belangrijk om zelf de consument in de winkel op te zoeken en ze te vertellen hoe de weg van de koe naar hun zuivelproduct eruit ziet.’
© DCA Market Intelligence. Op deze marktinformatie berust auteursrecht. Het is niet toegestaan de inhoud te vermenigvuldigen, distribueren, verspreiden of tegen vergoeding beschikbaar te stellen aan derden, in welke vorm dan ook, zonder de uitdrukkelijke, schriftelijke, toestemming van DCA Market Intelligence.