Het Ierse zuivelconcern Glanbia heeft in de Verenigde Staten een producent van gezondheidsrepen- en voeding gekocht. Glanbia betaalt cash 217 miljoen dollar voor het bedrijf thinkThin, die van september vorig jaar tot oktober dit jaar een omzet heeft behaald van 84 miljoen dollar.
Dan lijkt een bedrag van 217 miljoen euro veel voor een bedrijf, maar het in Los Angeles gevestigde thinkThin heeft de afgelopen drie jaar telkens een groeicijfer behaald van 31 procent. Glanbia ziet in de markt van gezondheids- en voedingsrepen veel groeipotentie, want de huidige retailmarkt voor dit segment wordt in de Verenigde Staten nu ingeschat op 2,8 miljard dollar. thinkThin wordt bij Glanbia in het segment Performance Nutrition (prestatievoeding) ondergebracht.
Siobhán Talbot, de mananging director van Glanbia, laat in de verklaring weten blij te zijn met de overname, doordat thinkThink een sterk merk is op de markt op de snel groeiende gezondheidsmarkt. Glanbia koopt de aandelen van thinkThin vooral van de investeringsmaatschappij TSG Consumer Partners, dat in 2011 een meerheidsbelang in thinkThin heeft verworven.
© DCA Market Intelligence. Op deze marktinformatie berust auteursrecht. Het is niet toegestaan de inhoud te vermenigvuldigen, distribueren, verspreiden of tegen vergoeding beschikbaar te stellen aan derden, in welke vorm dan ook, zonder de uitdrukkelijke, schriftelijke, toestemming van DCA Market Intelligence.