Arla gaat aan de slag met het doorvoeren van de nieuwe strategie en dat betekent dat ook het management op de schop gaat. Daarnaast wordt de interne structuur aangepast. Naar schatting gaat dit 500 banen kosten.
Er komt een nieuw bestuur voor Arla. Dit maakt het bedrijf vrijdag bekend. Peder Tuborgh, CEO van Arla, zegt in een toelichting dat de concurrentie in Europa groot is. Ook de consument is kritischer geworden en vraagt om een grotere diversiteit aan producten. 'Daarom moet het bedrijf de kosten bewaken en de manier van werken aanpassen.'
De veranderingen vinden plaats aan het stuur van Arla. Tuborgh heeft een nieuw uitvoerend management team (EMT) samengesteld. Daarbij gaat het aantal personen terug van negen naar zeven en worden de personen verdeeld over Europa en internationaal en de productgroepen.
Grote veranderingen hierin zijn dat marketing en innovatie een prominente rol gaan spelen. Ook komt er een wereldwijde melkplas waar Tuborg hoofd van blijft en wordt Povl Krogsgaard hoofd van de Global Supply Chain. Aan het einde van de rit verdwijnen daardoor waarschijnlijk 500 banen. Grofweg 7 procent van alle banen.
Tot nog toe groeide Arla dankzij overnames. Hierdoor konden ze meeliften op de posities die de bedrijven al hadden. Nu groeit het aanbod van de eigen leden en is de nieuwe uitdaging om ook die melk tot waarde te brengen.
© DCA Market Intelligence. Op deze marktinformatie berust auteursrecht. Het is niet toegestaan de inhoud te vermenigvuldigen, distribueren, verspreiden of tegen vergoeding beschikbaar te stellen aan derden, in welke vorm dan ook, zonder de uitdrukkelijke, schriftelijke, toestemming van DCA Market Intelligence.