ATH

Aangeboden door Fedecom Fairs

Landbouwbeurs ATH krijgt volwaardige digitale editie

25 Februari 2021

AgroTechniek Holland (ATH) gaat digitaal. Normaliter wordt de landbouwbeurs om de 2 jaar gehouden op evenemententerrein Walibi in Biddinghuizen. Vanwege corona kon de beurs afgelopen jaar niet doorgaan. 10 en 11 maart is de eerste ATH Digitaal, met meer dan 200 deelnemende merken. "We proberen het beursgevoel zo goed mogelijk te vangen in een digitale omgeving", aldus Willem Bierema, beursmanager van Fedecom Fairs.

De digitale beurs is een platform waarop alle machines, diensten en noviteiten op het gebied van landbouwmechanisatie samengebracht worden. Het voordeel ten opzichte van een fysieke beurs is dat de informatie alle dagen van het jaar beschikbaar is. Een bezoeker kan gericht zoeken naar een specifieke machine en alle uitvoeringen van verschillende fabrikanten vergelijken. Maar je kunt ook gewoon rondneuzen en op die manier de nieuwtjes en beursacties verkennen.

Op 2 momenten in het jaar zal de beurs live zijn. De eerste keer is 10 en 11 maart van 1 uur 's middags tot 8 uur 's avonds. Exposanten zullen tijdens deze dagen onder meer live presentaties geven, chatten en noviteiten en primeurs lanceren.

Beursgevoel zo goed mogelijk vangen
Wat kunnen we van de digitale beurs verwachten? "Veel bedrijven hebben al geëxperimenteerd met digitale bijeenkomsten. De ervaringen daarmee zijn wisselend", zegt Bierema. "Een veel gehoorde klacht is dat het op een digitaal platform vooral eenrichtingsverkeer is. Daar hebben we in onze opzet rekening mee gehouden." De digitale beurs heeft veel elementen die je ook op de normale beurs kunt vinden. Zo zijn er virtuele stands, een digitaal trekkerparcours, de noviteitenprijs Bronzen Sikkel, ZGAN occasions, beursacties en presentaties. Daarnaast is er een forum en kun je tijdens de live dagen chatten of videobellen de vertegenwoordigers of productspecialisten van de fabrikanten. "We proberen op deze manier het beursgevoel zo goed mogelijk te vangen in een digitale omgeving", zegt Bierema.

Daar is qua ontwerp van 3D stand visuals en beursplattegrond rekening mee gehouden. Bierema: "We hebben een digitale plattegrond gemaakt waarmee je als bezoeker op een Google Street View-achtige manier over de beurs kunt rondstruinen. Zo kom je net als op de fysieke beurs in contact met alle noviteiten.

Digitaal een rondje om de trekker
Ook is er aan de importeurs en/of fabrikanten gevraagd filmpjes, foto's en factsheets te maken van alles wat ze tonen op ATH Digitaal. "Een geïnteresseerde kan digitaal een rondje om de trekker lopen en op deze manier de details van een machine bekijken. Daarna kun je vragen stellen aan een vertegenwoordiger, een afspraak maken voor een gesprek of bijvoorbeeld een proefrit aanvragen. Bezoekers kunnen stemmen op de beste productinnovaties voor de Bronzen Sikkel en onderwerpen liken met de 'mooi man button'. Wat digitaal wel erg lastig is, zijn de ontmoetingen bij de hamburgerkraam of het drinken van een biertje bij een stand. Daar blijft toch een fysiek bijeenkomst voor nodig", aldus Bierema.

Meer dan 200 exposanten
In het begin waren exposanten volgens de manager nog wat huiverig om deel te nemen, maar uiteindelijk valt de belangstelling met meer dan 200 exposanten niet tegen. "Vrijwel alle belangrijke merken zijn vertegenwoordigd. Met ATH digitaal hebben we een platform waarop bezoekers jaarrond de merken en hun ZGAN occasions, primeurs en noviteiten in de agrotechniek kunnen volgen en merkoverstijgend machines en producten kunnen vergelijken."

ATH Digitaal gaat live op 10 en 11 maart. Ook daarna blijft het mogelijk het platform te bezoeken. De beurs is gratis toegankelijk. Geïnteresseerden hoeven alleen een account aan te maken.

Regenradar
Powered by Agroweer

Bel met onze klantenservice 0320 - 269 528

of mail naar support@boerenbusiness.nl

wil je ons volgen?

Ontvang onze gratis Nieuwsbrief

Elke dag actuele marktinformatie in je inbox

Aanmelden