Provimi gaat voor Cargill een reeks additieven voor veevoer ontwikkelen. De voertoevoegingen moeten een bijdrage leveren aan de productie van duurzaam vlees.
Volgens Cargill zorgt de groeiende middenklasse van opkomende economieën voor een toename van de vraag naar dierlijke eiwitten. Daarnaast neemt ook de vraag van consumenten naar dierenwelzijn toe. Dit zet veehouders onder druk om meer vlees op een duurzamere manier te produceren.
De vraag naar specialistische toevoegingen aan het voer neemt hierdoor toe. Volgens het bedrijf zijn veehouders constant opzoek naar nieuwe manieren om het resultaat en de voerconversie te verbeteren en aan de veranderde vraag van consumenten te voldoen.
Om aan de toenemende vraag te voldoen heeft het bedrijf onder de naam ‘Promote’ een additievenlijn uitgerold. De producten worden door het Nederlandse Provimi, een onderdeel van Cargill dat is gespecialiseerd in het ontwikkelen en produceren van premixen, concentraten en specialiteiten zoals melkvervangers en biggenvoeders, ontwikkeld en in de markt gezet.
© DCA Market Intelligence. Op deze marktinformatie berust auteursrecht. Het is niet toegestaan de inhoud te vermenigvuldigen, distribueren, verspreiden of tegen vergoeding beschikbaar te stellen aan derden, in welke vorm dan ook, zonder de uitdrukkelijke, schriftelijke, toestemming van DCA Market Intelligence.