Verschillende fastfoodketens, horecagroothandelaren en voedingsproducenten stappen onder druk van stichting Wakker Dier over op het gebruik van varkensvlees met één Beter Leven ster.
Burger King heeft toegezegd vanaf 1 april 2014 alleen nog varkensvlees met één Beter Leven ster te gaan gebruiken. Stegeman schakelt met ingang van 2015 over en Domino’s pizza en Olvarit gaan vanaf medio 2015 beter leven varkensvlees gebruiken. Hanos voert de wijziging 1 juli 2015 door en Mora heeft 1 januari 2016 als uiterlijke deadline gesteld voor het overschakelen op varkensvlees met één Beter Leven ster.
Met de toezeggingen geven de bedrijven gehoor aan de campagne van Wakker Dier. Met de campagne wil de stichting een einde maken aan de verkoop van varkensvlees zonder welzijnskenmerken. Kips leverworst en Subway sandwiches hebben nog geen gehoor gegeven aan de oproep. Speciaal voor deze bedrijven start Wakker Dier een nieuwe radiocampagne.
© DCA Market Intelligence. Op deze marktinformatie berust auteursrecht. Het is niet toegestaan de inhoud te vermenigvuldigen, distribueren, verspreiden of tegen vergoeding beschikbaar te stellen aan derden, in welke vorm dan ook, zonder de uitdrukkelijke, schriftelijke, toestemming van DCA Market Intelligence.