Onder druk van Wakker Dier

Fastfoodketens stappen over op ster varkensvlees

6 Maart 2014 - Redactie Boerenbusiness - 1 reactie

Verschillende fastfoodketens, horecagroothandelaren en voedingsproducenten stappen onder druk van stichting Wakker Dier over op het gebruik van varkensvlees met één Beter Leven ster.

Burger King heeft toegezegd vanaf 1 april 2014 alleen nog varkensvlees met één Beter Leven ster te gaan gebruiken. Stegeman schakelt met ingang van 2015 over en Domino’s pizza en Olvarit gaan vanaf medio 2015 beter leven varkensvlees gebruiken. Hanos voert de wijziging 1 juli 2015 door en Mora heeft 1 januari 2016 als uiterlijke deadline gesteld voor het overschakelen op varkensvlees met één Beter Leven ster.

Met de toezeggingen geven de bedrijven gehoor aan de campagne van Wakker Dier. Met de campagne wil de stichting een einde maken aan de verkoop van varkensvlees zonder welzijnskenmerken. Kips leverworst en Subway sandwiches hebben nog geen gehoor gegeven aan de oproep. Speciaal voor deze bedrijven start Wakker Dier een nieuwe radiocampagne.

Heb je een tip, suggestie of opmerking naar aanleiding van dit artikel? Laat het ons weten

Meer over

Wakker Dier
Regenradar
Powered by Agroweer
Reacties
1 reactie
ik 7 Maart 2014
Dit is een reactie op dit artikel:
[url=http://www.boerenbusiness.nl/varkensmarkt/artikel/item/10845759/Fastfoodketens-stappen-over-op-ster-varkensvlees]Fastfoodketens stappen over op ster varkensvlees[/url]
hoi
U kunt niet meer reageren.

Wat doen de actuele
varkens & voer noteringen

Bekijk en vergelijk zelf prijzen en koersen

Bel met onze klantenservice 0320 - 269 528

of mail naar support@boerenbusiness.nl

wil je ons volgen?

Ontvang onze gratis Nieuwsbrief

Elke dag actuele marktinformatie in je inbox

Aanmelden