Tot Islamitische landen

Brasil Foods ziet vleesmarkt Maleisië als springplank

1 April 2016 - Redactie Boerenbusiness

Brasil Foods heeft grootse plannen in Azië. De voedselgigant uit Zuid-Amerika heeft vooral de Maleisische markt in het vizier om in andere markten voet aan de grond te krijgen. Daarbij passen de investeringen om de internationaliseringstrategie, die het concern in Azië en het Midden-Oosten uitrolt, te versnellen.

De Maleisische markt vormt een een goede benchmark 

CEO Simon Cheng, die de Aziatische markt van Brasil Foods onder zijn hoede heeft, ziet grote mogelijkheden in Maleisië.  ‘We zien deze markt als ideaal platform om Islamitische consumentenmarkten over de hele wereld te kunnen bereiken. Het consumptiegedrag van Maleisische consumenten vormt een goede afspiegeling om inzicht te krijgen in de verschillende Halal markten voor pluimvee’, aldus Cheng. Om deze informatie te bundelen, bouwt het Braziliaanse concern daarom een nieuw kenniscentrum in Maleisië.   

Het concern wil deze informatie dan ook gebruiken om nieuwe Halal pluimveeproducten te kunnen ontwikkelen. Om de export naar Maleisië extra kracht bij te zetten, zijn in 2015 vier fabrieken geschikt gemaakt om te mogen exporteren naar Maleisië. In 2015 verkocht Brasil Foods ruim 460.000 ton voedsel, maar die aantallen moeten in de komende jaren worden uitgebreid.

In het vierde kwartaal kondigde Brasil Foods aan dat het bedrijf bezig is met een internationaliseringstrategie. Zo hebben de Brazilianen onlangs al de belangen overgenomen van Golden Foods Siam Thai (GFS), de derde grootste exporteur op de wereld van pluimveevlees, met ondermeer afzet in Europa. 

Heb je een tip, suggestie of opmerking naar aanleiding van dit artikel? Laat het ons weten
Regenradar
Powered by Agroweer

Bel met onze klantenservice 0320 - 269 528

of mail naar support@boerenbusiness.nl

wil je ons volgen?

Ontvang onze gratis Nieuwsbrief

Elke dag actuele marktinformatie in je inbox

Aanmelden