De varkenssector heeft meer dan genoeg over het negatieve imago. Als poging dit te verbeteren, besloot de Producenten Organisatie Varkenshouderij (POV) afgelopen maart een wervingscampagne voor sectorpromotie te starten.
Ruim drie maanden naar dato is de collectezak van de POV flink gespekt. In totaal is 105.000 euro gedoneerd voor het zogeheten sector-pr. Wat opvalt is dat dit bedrag grotendeels door varkenshouders zelf is geschonken. Ingrid Jansen, POV voorzitter, stelt de bereidwilligheid van de varkenshouders dan ook op prijs. ‘Wij zijn heel tevreden met het resultaat. Van het totaal bedrag is 75 procent gedoneerd door varkenshouders.'
Hoe het budget precies besteed gaat worden is nog niet helemaal duidelijk. Volgens Jansen gaat de POV hierin samenwerken met organisaties die al actief zijn op gebied van varkenspromotie.
© DCA Market Intelligence. Op deze marktinformatie berust auteursrecht. Het is niet toegestaan de inhoud te vermenigvuldigen, distribueren, verspreiden of tegen vergoeding beschikbaar te stellen aan derden, in welke vorm dan ook, zonder de uitdrukkelijke, schriftelijke, toestemming van DCA Market Intelligence.
Dit is een reactie op dit artikel:
[url=http://www.boerenbusiness.nl/varkens-voer/artikel/10870591/Ophaalactie-POV-brengt-ruim-een-ton-in-het-laadje]Ophaalactie POV brengt ruim een ton in het laadje[/url]