Wij helpen u verder.

Verhoog ook uw conversie!

18 December 2015 - Alieke Leenders

Bij Boerenbusiness.nl draait alles om het delen van kennis en informatie voor en door experts. Wij verdiepen ons dagelijks in de routes die onze bezoekers afleggen binnen de website en weten dus precies waar en hoe je de doelgroep kunt vangen. Dat delen wij graag.

Afgelopen week is er intern bij boerenbusiness een training geweest van Martijn van Kranenburg.  De training was gericht op het verhogen en verbeteren van de conversie op onze site. Zijn training was gebaseerd op de 6 principes van Cialdini, deze principes zullen je helpen om de conversie te verhogen! 

Graag wil ik deze principes met u delen: 

Sociale bewijskracht; Sociale druk als beïnvloedingsmiddel is een van de krachtigste wapens om bezoekers te overtuigen, wanneer een 'gelijkgestemde'al eerder eenzelfde soort ervaring heeft meegemaakt dan wordt het maken van de juiste keuze een stuk eenvoudiger. 

Autoriteit;  wanneer u autoriteit in uw advertentie toevoegt helpt dit om bij een deel van de bezoekers van hun onzekerheid weg te nemen. Het geeft ze het vertouwen dat ze op de goede weg zijn om de juiste keuze te maken. Klanten overtuigen is het wegnmen van onzekerheden. Denk hierbij aan het plaatsen van Logo's. 

Schaarste; Het creëren van schaarste is een krachtig beinvloedingswapen om de twijfelende bezoeker op je website over de streep te trekken. Wanneer en product of dienst schaars wordt dan wordt het in de beleving meer waard. Denk hierbij aan OP=OP of Nog maar een maand geldig!

Commitment en consistentie; Dit is een belangrijk beïnvloedingswapen om bezoekers stap voor stap te verleiden tot conversie. Wanneer de bezoekerzich heeft laten verleiden tot een kleine stapen een binding met jou heeft, zijn ze eerder bereid om ja te zeggen. Als je A zegt moet je ook B zeggen. 

Sympathie; Hoe sympathiek is jou merk? Sympathie komt voort ui gelijkenissen, complimenten en gezamelijke inspanningen en ervaringen die je met elkaar hebt. De gunfactor is de key tot een hogere conversie, dit kun je bereiken door een leuke actie, tool of een "Over ons" pagina.  

Wederkerigheid; Doe iets voor een ander en de ontvanger voelt zich verplicht iets terug te doen. Wederkerigheid draait om de onderlinge verplichting om een gift te beantwoorden met een tegengift. Let op! het moet wel betekenisvol, onverwacht en persoonlijk zijn! 

Wanneer u deze principes consiquent laat terug komen in uw banners en advertenties heeft een een zeer grote kans op de toename van uw conversie! 

 

 

Heb je een tip, suggestie of opmerking naar aanleiding van dit artikel? Laat het ons weten
Regenradar
Powered by Agroweer

Bel met onze klantenservice 0320 - 269 528

of mail naar support@boerenbusiness.nl

wil je ons volgen?

Ontvang onze gratis Nieuwsbrief

Elke dag actuele marktinformatie in je inbox

Aanmelden