De grootste uitdaging bij het maken van een digitale nieuwsbrief is het prikkelen van de doelgroep. Je wilt graag opvallen in de overvolle mailbox van je ontvanger. Dus verzin een een opvallende onderwerp regel!
Openen of negeren?
Volgens Invesp, de makers van de onderstaande infographic, valt of staat je e-mailcampagne met de onderwerpregel. Het onderwerp is één van de eerste zaken die e-mailontvangers zien en op basis daarvan beslissen of ze de mailing openen.
Noem je nieuwsbrief geen nieuwsbrief
Nu je weet hoe belangrijk de onderwerpregel van je nieuwsbrief is, is de volgende stap te zorgen dat je een prikkelende onderwerpregel maakt. De visual geeft je een aantal tips en tricks. Zo is een onderwerpregel die bestaat uit zes tot tien woorden het meest effectief. Vermijd het woord ‘nieuwsbrief’. Als je dit woord toch opneemt, zijn ontvangers eerder geneigd om je mail te negeren dan te openen.
Maak het persoonlijk
Probeer een persoonlijk element in het onderwerp op te nemen, zoals de naam van de ontvanger. Dat zorgt ervoor dat je nieuwsbrief vaker wordt geopend. Wat ook helpt is je onderwerp zo te formuleren dat het een gevoel van exclusiviteit of urgentie oproept bij de ontvanger.
Wil je meer weten over het belang van een goede onderwerpregel bij je nieuwsbrief? Bekijk hier de infographic van Frankwaching!
© DCA Market Intelligence. Op deze marktinformatie berust auteursrecht. Het is niet toegestaan de inhoud te vermenigvuldigen, distribueren, verspreiden of tegen vergoeding beschikbaar te stellen aan derden, in welke vorm dan ook, zonder de uitdrukkelijke, schriftelijke, toestemming van DCA Market Intelligence.