Reactie op sancties EU

Rusland boycot Europese landbouwproducten

6 Augustus 2014 - Redactie Boerenbusiness - 36 reacties

Rusland gaat landbouwproducten boycotten uit landen die eerder Rusland economische sancties hebben opgelegd. De maatregelen zijn een reacties op de handelsbeperkende maatregelen die de Europese Unie eerder aan Rusland oplegde.

Het is nog onbekend voor welke producten de grens wordt gesloten. Russische autoriteiten brengen op korte termijn een lijst naar buiten met producten waarvoor de grens in bepaalde gevallen volledig en in andere gevallen gedeeltelijk wordt gesloten.

Dat Rusland de grens voor Europese landbouwproducten sluit, komt niet als een grote verassing. Het land tracht hiermee de Europese economie te treffen. Rusland neemt jaarlijks voor 600 miljoen euro aan Nederlandse groente en fruit af en is daarnaast ook een belangrijke markt voor onder andere zuivelproducten en vlees.

Daarnaast zijn de maatregelen een reacties op sancties van de Europese Unie tegen Rusland. Poetin riep de Russische regering eerder al op met tegenmaatregelen te komen. In week 31 sloot Rusland de grens voor groente en fruit uit Polen.

Heb je een tip, suggestie of opmerking naar aanleiding van dit artikel? Laat het ons weten
Regenradar
Powered by Agroweer
Reacties
36 reacties
Puma 6 Augustus 2014
Dit is een reactie op dit artikel:
[url=http://www.boerenbusiness.nl/aardappelmarkt/artikel/item/10855833/Rusland-boycot-Europese-landbouwproducten]Rusland boycot Europese landbouwproducten[/url]
tja
veel erger kan niet aardappelen zijn al bijna nul
doema.. 6 Augustus 2014
De geschiedenis herhaald zich na 10 jaar....
2004 uien NUL aardappelen ANDERHALF.
Om eerlijk te zijn vind ik het wel interessant om te zien hoe afhankelijk we weer blijken te zijn van 1 partij.
Ok ik zal wel niets verdienen dit jaar, maar tja de boer heeft nog nooit 3 goede jaren achter elkaar gehad.
We zijn ook wel wat verwend de afgelopen jaren met graan aardappel en uien prijzen boven de twintig.
En natuurlijk de belachelijk hoge suiker prijs.
Pieper 6 Augustus 2014
Niks verdienen!!! Het gaat gruwelijk veel geld kosten dit.
plantui 6 Augustus 2014
rutte komt met compensatie voor de agrariërs uien en aardappelen worden bijbetaald tot kostprijs de gasolie voor agrariërs wordt met 40 eurocent de liter verlaagd. en ook wordt de belasting in box 3 helemaal geschrapt want niemand mag van gestuntel van de regering de dupe worden deze maatregelen gaan in met terugwerkende kracht vanaf 1 januari 2014
cc 6 Augustus 2014
ok
Doema 6 Augustus 2014
Wat is nu het probleem,
We hebben jaren op een roze wolk gezeten.
Je kan toch op je wachten op een zogenaamd ramp jaar.
Liever in een jaar als dit waar we met zijn allen toch al veel te veel hebben.
of je nu 5 3 of 7 euro krijgt het is allemaal verlies
antwoord 6 Augustus 2014
Doema schreef:
Wat is nu het probleem,
We hebben jaren op een roze wolk gezeten.
Je kan toch op je wachten op een zogenaamd ramp jaar.
Liever in een jaar als dit waar we met zijn allen toch al veel te veel hebben.
of je nu 5 3 of 7 euro krijgt het is allemaal verlies

Doe jij het maar voor 3, dan ga ik voor 7. Bij mij maakt dat een groot verschil.

Wat het probleem is?

Dat je die andere hersencel ook moet proberen te gebruiken. De wereld heeft zijn mond vol over sancties instellen tegen Rusland, doch zal moeten beseffen dat Rusland tegensancties instelt. Dit kun je verwachten, voor welke partij je ook sympathiseert. Als je als land of EU sanctioneert, dan zul je een plan moeten hebben hoe je getroffen sectoren compenseert, want anders wordt niet een land financieel in zijn kluts gepakt, maar slechts enkele sectoren.

Wie actie wil ondernemen, moet zich instellen op de reactie en daarvoor garant staan.
petatje 6 Augustus 2014
antwoord schreef:
Doema schreef:
Wat is nu het probleem,
We hebben jaren op een roze wolk gezeten.
Je kan toch op je wachten op een zogenaamd ramp jaar.
Liever in een jaar als dit waar we met zijn allen toch al veel te veel hebben.
of je nu 5 3 of 7 euro krijgt het is allemaal verlies

Doe jij het maar voor 3, dan ga ik voor 7. Bij mij maakt dat een groot verschil.

Wat het probleem i

Dat je die andere hersencel ook moet proberen te gebruiken. De wereld heeft zijn mond vol over sancties instellen tegen Rusland, doch zal moeten beseffen dat Rusland tegensancties instelt. Dit kun je verwachten, voor welke partij je ook sympathiseert. Als je als land of EU sanctioneert, dan zul je een plan moeten hebben hoe je getroffen sectoren compenseert, want anders wordt niet een land financieel in zijn kluts gepakt, maar slechts enkele sectoren.
Wie actie wil ondernemen, moet zich instellen op de reactie en daarvoor garant staan.


Ja wat is nu het probleem eigenlijk hier. Slechte prijzen voor aardappelen en uien maken telers zelf keer op keer door achter de markt aan te telen. Bestond al toen mijn grootvader nog boerde. En verder rug recht in Nederland en onthouden dat je laatste jas toch geen zakken heeft. En als je jas nu al scheuren heeft dan heb je er niet goed op gepast!
stoer 6 Augustus 2014
petatje schreef:
antwoord schreef:
Doema schreef:
Wat is nu het probleem,
We hebben jaren op een roze wolk gezeten.
Je kan toch op je wachten op een zogenaamd ramp jaar.
Liever in een jaar als dit waar we met zijn allen toch al veel te veel hebben.
of je nu 5 3 of 7 euro krijgt het is allemaal verlies

Doe jij het maar voor 3, dan ga ik voor 7. Bij mij maakt dat een groot verschil.

Wat het probleem i

Dat je die andere hersencel ook moet proberen te gebruiken. De wereld heeft zijn mond vol over sancties instellen tegen Rusland, doch zal moeten beseffen dat Rusland tegensancties instelt. Dit kun je verwachten, voor welke partij je ook sympathiseert. Als je als land of EU sanctioneert, dan zul je een plan moeten hebben hoe je getroffen sectoren compenseert, want anders wordt niet een land financieel in zijn kluts gepakt, maar slechts enkele sectoren.
Wie actie wil ondernemen, moet zich instellen op de reactie en daarvoor garant staan.


Ja wat is nu het probleem eigenlijk hier. Slechte prijzen voor aardappelen en uien maken telers zelf keer op keer door achter de markt aan te telen. Bestond al toen mijn grootvader nog boerde. En verder rug recht in Nederland en onthouden dat je laatste jas toch geen zakken heeft. En als je jas nu al scheuren heeft dan heb je er niet goed op gepast!

Stoere praat hoor. Dat er pieken en dalen zijn is niet de issue.

Het gaat erom dat je buiten het normale bedrijfsrisico gepakt wordt. Dat je leed kan overkomen door beslissingen waar je het niet mee eens bent,maar die over je rug toch genomen worden. Kun je wel stoer doen, maar ik kan me niet voorstellen dat je loopt te lachen als je buiten je eigen kunnen om zomaar een ton of meer inkomsten minder hebt. Man, hou dat jas en scheurenverhaal asjeblieft voor in de kroeg.

Als we het toch hier al niet over eens zijn... Tjonge...
stoer hoor 6 Augustus 2014
Man, wat een gezeik. Over je rug om worden beslissingen genomen die je raken. Dan ben je niet stoer, maar ongelofelijk stom, als je een lulverhaal over goede en slechte jaren houdt.

Familie van denkertje?
Sjoerd 6 Augustus 2014
Zucht....

lezen is ook nog altijd moeilijk bij velen.

Het betreft groenten en fruit.
Klopt vallen uien, peen, kool etc onder

Iemand al de lijst gecontroleerd die door Poetin aan de Doema is ingediend?



aardappelen NIET
Pootaardappelen NIET

dus ik denk dat het nog wel is mee kan vallen.

voor de uien , tomaten, paprika, komkommer, appel , peer etc etc zie ik het somber in.
pieper 7 Augustus 2014
kaas e.d.?
druif 7 Augustus 2014
en ingevroren producten?
Agria 7 Augustus 2014
Verse of gekoelde aardappelen staan op de lijst.
oude zeeuw 7 Augustus 2014
Sjoerd schreef:
Zucht....

lezen is ook nog altijd moeilijk bij velen.

Het betreft groenten en fruit.
Klopt vallen uien, peen, kool etc onder

Iemand al de lijst gecontroleerd die door Poetin aan de Doema is ingediend?



aardappelen NIET
Pootaardappelen NIET

dus ik denk dat het nog wel is mee kan vallen.

voor de uien , tomaten, paprika, komkommer, appel , peer etc etc zie ik het somber in.

De volledige lijst is gewoon in de telegraaf gepubliceerd , aardappelen ?? ,vergeet het maar.
Door de financiële crisis had Rusland toch al geen belang om veel te importeren , de behoeften van de bevolking worden totaal genegeerd.
Voor Poetin een goedkope manier om veel lawaai te maken.
Als ze iets echt hard nodig hebben kopen ze het toch wel , want ze stellen hun beleid iedere week bij.
Denk vooral niet dat U van de Nederlandse regering ook maar 1 euro als compensatie krijgt.
Zoals altijd is het boertje weer de pineut.
vette juun 7 Augustus 2014
en oh oh oh wat zijn er toch veel uien naar rusland gegaan afgelopen seizoen
fluffer 7 Augustus 2014
oude zeeuw schreef:
Sjoerd schreef:
Zucht....

lezen is ook nog altijd moeilijk bij velen.

Het betreft groenten en fruit.
Klopt vallen uien, peen, kool etc onder

Iemand al de lijst gecontroleerd die door Poetin aan de Doema is ingediend?



aardappelen NIET
Pootaardappelen NIET

dus ik denk dat het nog wel is mee kan vallen.

voor de uien , tomaten, paprika, komkommer, appel , peer etc etc zie ik het somber in.

De volledige lijst is gewoon in de telegraaf gepubliceerd , aardappelen ?? ,vergeet het maar.
Door de financiële crisis had Rusland toch al geen belang om veel te importeren , de behoeften van de bevolking worden totaal genegeerd.
Voor Poetin een goedkope manier om veel lawaai te maken.
Als ze iets echt hard nodig hebben kopen ze het toch wel , want ze stellen hun beleid iedere week bij.
Denk vooral niet dat U van de Nederlandse regering ook maar 1 euro als compensatie krijgt.
Zoals altijd is het boertje weer de pineut.




Wat een onzin, ze kopen echt niet poetin laat liever een volk honger leiden dan dat hij zwakte toont
Jokertje 7 Augustus 2014
fluffer schreef:
oude zeeuw schreef:
Sjoerd schreef:
Zucht....

lezen is ook nog altijd moeilijk bij velen.

Het betreft groenten en fruit.
Klopt vallen uien, peen, kool etc onder

Iemand al de lijst gecontroleerd die door Poetin aan de Doema is ingediend?



aardappelen NIET
Pootaardappelen NIET

dus ik denk dat het nog wel is mee kan vallen.

voor de uien , tomaten, paprika, komkommer, appel , peer etc etc zie ik het somber in.

De volledige lijst is gewoon in de telegraaf gepubliceerd , aardappelen ?? ,vergeet het maar.
Door de financiële crisis had Rusland toch al geen belang om veel te importeren , de behoeften van de bevolking worden totaal genegeerd.
Voor Poetin een goedkope manier om veel lawaai te maken.
Als ze iets echt hard nodig hebben kopen ze het toch wel , want ze stellen hun beleid iedere week bij.
Denk vooral niet dat U van de Nederlandse regering ook maar 1 euro als compensatie krijgt.
Zoals altijd is het boertje weer de pineut.




Wat een onzin, ze kopen echt niet poetin laat liever een volk honger leiden dan dat hij zwakte toont


Inderdaad met onze oud KGB spion werkt dat zo.

Zoals Nixon van Mao te horen kreeg, bij zijn bezoek aan China, dat er toch veel fout was gegaan in Vietnam, en dat er al 50.000 Amerikanen gestorven waren en 2 Miljoen Vietnamezen, wierp Nixon de vraag terug hoe hij de 36 miljoen Chinezen cijfermatig zag die omgekomen waren in de Chinese hongersnood van 1958 tot 1962.
En Mao antwoorde: Mr President, de cijfers in Vietnam zijn overzichtelijk voor de burgers van Amerika, onze cijfers van 36 Milj in China zijn voor de statistieken, deze cijfers zijn voor mensen niet te bevatten, en dus niet relevant.

En zo denkt Poetin ook, een intelligente, volledig idiote macht- wellusteling.
bami 7 Augustus 2014
Jokertje schreef:
fluffer schreef:
oude zeeuw schreef:

De volledige lijst is gewoon in de telegraaf gepubliceerd , aardappelen ?? ,vergeet het maar.
Door de financiële crisis had Rusland toch al geen belang om veel te importeren , de behoeften van de bevolking worden totaal genegeerd.
Voor Poetin een goedkope manier om veel lawaai te maken.
Als ze iets echt hard nodig hebben kopen ze het toch wel , want ze stellen hun beleid iedere week bij.
Denk vooral niet dat U van de Nederlandse regering ook maar 1 euro als compensatie krijgt.
Zoals altijd is het boertje weer de pineut.




Wat een onzin, ze kopen echt niet poetin laat liever een volk honger leiden dan dat hij zwakte toont


Inderdaad met onze oud KGB spion werkt dat zo.

Zoals Nixon van Mao te horen kreeg, bij zijn bezoek aan China, dat er toch veel fout was gegaan in Vietnam, en dat er al 50.000 Amerikanen gestorven waren en 2 Miljoen Vietnamezen, wierp Nixon de vraag terug hoe hij de 36 miljoen Chinezen cijfermatig zag die omgekomen waren in de Chinese hongersnood van 1958 tot 1962.
En Mao antwoorde: Mr President, de cijfers in Vietnam zijn overzichtelijk voor de burgers van Amerika, onze cijfers van 36 Milj in China zijn voor de statistieken, deze cijfers zijn voor mensen niet te bevatten, en dus niet relevant.

En zo denkt Poetin ook, een intelligente, volledig idiote macht- wellusteling.

De geschiedenis herhaalt zich. Hoe heette hij ook al weer zo'n 75 jaar geleden?
LEO 7 Augustus 2014
bami schreef:
Jokertje schreef:
fluffer schreef:




Wat een onzin, ze kopen echt niet poetin laat liever een volk honger leiden dan dat hij zwakte toont


Inderdaad met onze oud KGB spion werkt dat zo.

Zoals Nixon van Mao te horen kreeg, bij zijn bezoek aan China, dat er toch veel fout was gegaan in Vietnam, en dat er al 50.000 Amerikanen gestorven waren en 2 Miljoen Vietnamezen, wierp Nixon de vraag terug hoe hij de 36 miljoen Chinezen cijfermatig zag die omgekomen waren in de Chinese hongersnood van 1958 tot 1962.
En Mao antwoorde: Mr President, de cijfers in Vietnam zijn overzichtelijk voor de burgers van Amerika, onze cijfers van 36 Milj in China zijn voor de statistieken, deze cijfers zijn voor mensen niet te bevatten, en dus niet relevant.

En zo denkt Poetin ook, een intelligente, volledig idiote macht- wellusteling.

De geschiedenis herhaalt zich. Hoe heette hij ook al weer zo'n 75 jaar geleden?


Dat zou betekenen dat we juist uit de (jaren 30) depressie raken, uit de economische catastrofe. Lijkt me niet.
En een volgende wereldoorlog zit ik ook niet op te wachten, dat zou het uitsterven van de mens kunnen betekenen.
PANIEK, paniek !!! 7 Augustus 2014
Oh, oh, wat een zorgen ...
Mensen denk nu eens na, als Rusland ergens anders groenten, fruit, zuivel e.d. gaat kopen, kunnen ze dat alleen bij andere export-landen. Die hebben hun bestaande klantjes en kunnen niet zomaar hun producten aan Rusland verkopen. Als ze dat toch doen, dan hebben hun oorspronkelijke afnemers weer een tekort, dus zullen die aan de markt komen.
Dus handel, aan de bak jullie, nu snel handelen, bellen, schakelen, en hup, weer nieuwe afzetkanalen aanboren.
Waarschijnlijk kan Rusland alleen kopen als ze meer betalen, dus zal die oorspronkelijke afnemer ook meer moeten betalen (... aan mij dus).
optimist 7 Augustus 2014
PANIEK, paniek !!! schreef:
Oh, oh, wat een zorgen ...
Mensen denk nu eens na, als Rusland ergens anders groenten, fruit, zuivel e.d. gaat kopen, kunnen ze dat alleen bij andere export-landen. Die hebben hun bestaande klantjes en kunnen niet zomaar hun producten aan Rusland verkopen. Als ze dat toch doen, dan hebben hun oorspronkelijke afnemers weer een tekort, dus zullen die aan de markt komen.
Dus handel, aan de bak jullie, nu snel handelen, bellen, schakelen, en hup, weer nieuwe afzetkanalen aanboren.
Waarschijnlijk kan Rusland alleen kopen als ze meer betalen, dus zal die oorspronkelijke afnemer ook meer moeten betalen (... aan mij dus).

gelukkig zijn er nog optimisten en struisvogels
bami 7 Augustus 2014
LEO schreef:
bami schreef:
Jokertje schreef:


Inderdaad met onze oud KGB spion werkt dat zo.

Zoals Nixon van Mao te horen kreeg, bij zijn bezoek aan China, dat er toch veel fout was gegaan in Vietnam, en dat er al 50.000 Amerikanen gestorven waren en 2 Miljoen Vietnamezen, wierp Nixon de vraag terug hoe hij de 36 miljoen Chinezen cijfermatig zag die omgekomen waren in de Chinese hongersnood van 1958 tot 1962.
En Mao antwoorde: Mr President, de cijfers in Vietnam zijn overzichtelijk voor de burgers van Amerika, onze cijfers van 36 Milj in China zijn voor de statistieken, deze cijfers zijn voor mensen niet te bevatten, en dus niet relevant.

En zo denkt Poetin ook, een intelligente, volledig idiote macht- wellusteling.

De geschiedenis herhaalt zich. Hoe heette hij ook al weer zo'n 75 jaar geleden?


Dat zou betekenen dat we juist uit de (jaren 30) depressie raken, uit de economische catastrofe. Lijkt me niet.
En een volgende wereldoorlog zit ik ook niet op te wachten, dat zou het uitsterven van de mens kunnen betekenen.

In de crisisjaren 30 heeft hij zijn positie op en uitgebouwd, pas na jaren kwam er de oorlog! Er is toch wel degelijk een gelijkenis.
bas 7 Augustus 2014
Nu de diesel nog naar 2.50 eurie is de ramp compleet.
beurs 8 Augustus 2014
Het gaat vast ook niet druk zijn 7/8 oktober in Moskou op Agarsalon
teler 75 8 Augustus 2014
Beste telers,

Voor consumptie aardappelen heeft men al enkele jaren een importban.

Voor aardappelen veranderd er niets.

De importban heeft geen enkele invloed op de aardappelprijs.

Bij de uien hebben ze een zekere invloed maar ze waren toch al wisselvallig. Bij de peen waren ze een redelijk grote afnemer.

Vooral fruit (vooral peren) en groenten (tomaten en paprika) lijden onder de sancties.
denkertje 8 Augustus 2014
eigenlijk wel een zwaktebod van zo een machtig land als rusland als ze het moeten hebben van zo iets als peren en zo, wat een sukel moet je daarvoor wel niet zijn..........politiek moet er echt om lachen, alsof iemand nog wakker ligt van wat een boer op zijn bord krijgt.
John 8 Augustus 2014
teler 75 schreef:
Beste telers,

Voor consumptie aardappelen heeft men al enkele jaren een importban.

Voor aardappelen veranderd er niets.

De importban heeft geen enkele invloed op de aardappelprijs.

Bij de uien hebben ze een zekere invloed maar ze waren toch al wisselvallig. Bij de peen waren ze een redelijk grote afnemer.

Vooral fruit (vooral peren) en groenten (tomaten en paprika) lijden onder de sancties.

Beter het hele verhaal vertellen ; de aardappelen die ze in b.v. Polen of Hongarije kochten gaan nu ook niet meer weg.
Die blijven dus in West-europa en daar zijn er al teveel , ze kunnen nu alleen nog naar de koeien of de zetmeelindustie.
Exporteur Belgie 8 Augustus 2014
John schreef:
teler 75 schreef:
Beste telers,

Voor consumptie aardappelen heeft men al enkele jaren een importban.

Voor aardappelen veranderd er niets.

De importban heeft geen enkele invloed op de aardappelprijs.

Bij de uien hebben ze een zekere invloed maar ze waren toch al wisselvallig. Bij de peen waren ze een redelijk grote afnemer.

Vooral fruit (vooral peren) en groenten (tomaten en paprika) lijden onder de sancties.

Beter het hele verhaal vertellen ; de aardappelen die ze in b.v. Polen of Hongarije kochten gaan nu ook niet meer weg.
Die blijven dus in West-europa en daar zijn er al teveel , ze kunnen nu alleen nog naar de koeien of de zetmeelindustie.



Het hele verhaal is dat ze al 3 jaar geen aardappelen uit de hele EU toelaten. Dus ook Polen en of Hongarije e.d. konden al 3 jaar geen aardappelen naar Rusland vertrekken.

Verleden jaar heeft Rusland zelfs verboden aan Wit Rusland dat ze geen aardappelen uit de hele EU mochten invoeren omdat ze de heruitvoer van de aardappelen wilden voorkomen. Wit-Rusland is geen lid van de EU maar heeft daar toch op ingegaan uit vrees om de relaties met Rusland op het spel te zetten. Dit was spijtig want Wit-Rusland was zeker verleden jaar aan de markt. Eveneens Oekraïne had willen importeren maar door de onstabiele situatie was dit onmogelijk.

1 zaak is voor ons als exporteur nu meer duidelijk als vroeger : we hebben altijd alles gedaan om aan hun fytosanitaire eisen te voldoen. We hebben zelf monitoringsplannen opgema

Ik hoor op het nieuws dat men spreekt om steun te bieden aan de sectoren die te lijden hebben onder de sancties. Ik vind het ongepast als men dit doet want voor de aardappelsector had men dit dan al 3 jaar moeten doen.
Exporteur België 8 Augustus 2014
Dit moet ik nog toevoegen:

1 zaak is voor ons als exporteur nu meer duidelijk als vroeger : we hebben altijd alles gedaan om aan hun fytosanitaire eisen te voldoen. We hebben zelf monitoringsplannen opgemaakt ivm aaltjes, bruinrot e.d.
Ook het laten ontleden op pesticiden en nitraten van partijen was een eis.

De manier waarop dat Medvedev het importverbod plechtig aankondigde op de televisie toont aan dat al de moeite die we in het verleden hebben gedaan eigenlijk een grote klucht was.

Ik vrees er wel voor dat sommige collega-exporteurs die groente en fruit hebben geëxporteerd bij sommige klanten wel moeilijkheden zullen ondervinden om hun openstaand saldo nog te ontvangen. Zeker nu ze 1 jaar van de markt zullen verdwijnen. Ze worden eigenlijk 2x gestraft.
wederom 8 Augustus 2014
denkertje schreef:
eigenlijk wel een zwaktebod van zo een machtig land als rusland als ze het moeten hebben van zo iets als peren en zo, wat een sukel moet je daarvoor wel niet zijn..........politiek moet er echt om lachen, alsof iemand nog wakker ligt van wat een boer op zijn bord krijgt.

Wederom blijkt die ene hersencel van je niet te werken.
Heb je de naam denkertje zelf bedacht, flanders?
graspriet 9 Augustus 2014
Deze politieke crisis wordt zoals gewoonlijk weer over de ruggen van boeren en tuinders uitgevochten,in plaats van Russische vliegtuigen te boycotten en Russische vliegvelden te mijden,moeten de boeren en tuinders het gelag betalen,Poetin wordt in Rusland bewonderd omdat hij superieuer raketten heeft,hij had een ultieme kans om die te testen ,doordat westerse of Aziatische vliegtuigen over oorlogsgebied vlogen en de separatisten zo,n raket in handen te geven,wast hij z,n handen in onschuld
bas 9 Augustus 2014
Deze stoerdoenerij van regeringsleiders kan deze herft en winter voor de westerse burgers nog wel eens een heel duur staartje krijgen.
Doema 9 Augustus 2014
Rusland is in principe nooit op de markt voor maart.
Dus wat is nu het grote probleem.

Zoals aangegeven door belg exp. waren er al een heleboel landen die niet meer mochten exporteren de afgelopen jaren.

Toevallig is 3 weken geleden voor een aantal landen dit verbod opgegeven....
Simpel bij ons is het vroeg maar ook in Rusland is het een vroeg voorjaar en zij hebben zelf genoeg.
Turkije Egypte China India e.d. gaan het opvullen voor ons.
Daar komt bij dat ik het wel best vind om dit jaar zulke sancties te hebben.
Uien en aardappelen waren toch al niets waard peren en appels was ook al een record oogst plukkosten konden net betaald worden.
Exporteur België 9 Augustus 2014
Doema schreef:
Rusland is in principe nooit op de markt voor maart.
Dus wat is nu het grote probleem.

Zoals aangegeven door belg exp. waren er al een heleboel landen die niet meer mochten exporteren de afgelopen jaren.

Toevallig is 3 weken geleden voor een aantal landen dit verbod opgegeven....
Simpel bij ons is het vroeg maar ook in Rusland is het een vroeg voorjaar en zij hebben zelf genoeg.
Turkije Egypte China India e.d. gaan het opvullen voor ons.
Daar komt bij dat ik het wel best vind om dit jaar zulke sancties te hebben.
Uien en aardappelen waren toch al niets waard peren en appels was ook al een record oogst plukkosten konden net betaald worden.


Ik ben met jou grotendeels eens. Ik zou enkel willen toevoegen dat Rusland zijn handelsrelaties met Oekraïne heeft beëindigd. In sommige jaren was er een behoorlijk export van Oekraïne naar Rusland dus ik verwacht dat de importstop van agf vanuit Oekraïne hun zeker parten kan spelen.
Er kunnen misschien nog interessante verschuivingen gaan spelen. Misschien is de evaluatie achteraf nog niet zo slecht dat de kaarten zijn opgeschud.
henk 9 Augustus 2014
Handel, kom uit je luie stoel en stap in het vliegtuig. Rusland gaat toch ergens anders kopen. Die kopen alleen bij andere exporteurs. Als die dan aan Rusland verkopen, worden hun vroegere klanten niet beleverd. Dus, ... kassa, wij vullen die gaten weer en de cirkel is weer rond. Maar stop in ieder geval met negatieve stemming maken bij de boer; a. je durft toch niet te kopen en b. je weet niet waar je er mee heen moet. Doe eerst je huiswerk en ga dan op pad.
Smithk188 13 Oktober 2016
What's up it's me, I am also visiting this site daily, this website is actually pleasant and the visitors are really sharing fastidious thoughts. bafdbkddagbdeddf
U kunt niet meer reageren.

Meld je aan voor onze nieuwsbrief

Schrijf je in en ontvang elke dag het laatste nieuws in je inbox

Bel met onze klantenservice 0320 - 269 528

of mail naar support@boerenbusiness.nl

wil je ons volgen?

Ontvang onze gratis Nieuwsbrief

Elke dag actuele marktinformatie in je inbox

Aanmelden