Bent u tevreden over uw melkprijs? Profiteert u inmiddels van de meerprijs van een melkstroom met specifieke kwaliteiten? De Boerenbusiness Zuivelanalyse 2019 ontrafelt de ontwikkelingen op de zuivelmarkt en geeft een verwachting voor het verloop van de melkprijs het komende halfjaar.
In Boerenbusiness Zuivelanalyse, die een dezer dagen bij onze abonnees op Melk & Voer in de bus valt, staat het prijsrisico centraal. Niet alleen hoe hier mee om te gaan, zoals DCA-Markets uiteenzet. Maar ook kijken we wat er allemaal om de melkprijs heen gebeurd op de zuivelmarkt. Het scheiden van melkstromen voor specifieke doeleinden is er daar een van. Deelnemers aan zulke concepten krijgen vaak een premie op de melkprijs voor de geleverde extra prestaties. Maar kleven er ook risico’s aan? In deze analyse gaan we daar uitvoerig op in.
Bedrijfsrisico's nemen toe
De melkprijs vertoont het laatste anderhalf jaar geen grillige trekjes, maar blijft dat de tweede helft van 2019 ook zo? Wouter Baan, marktspecialist van Boerenbusiness, werpt in zijn bespiegeling op de zuivelmarkt een blik vooruit. Prijszekerheid is ook verderop in de zuivelketen een item. Daar neemt de invloed van de termijnmarkt om risico’s af te dekken toe, vertelt Frank van Stipdonk, CEO van Interfood.
Voeg daarbij tot slot de ondernemersverhalen uit Duitsland en Brazilië, de visie van een melkveehouder op zijn bedrijf, de onvermijdelijke kringlooplandbouw en drie boeiende opinies. Daarmee hopen wij uw ondernemersgeest aanstekelijk te prikkelen.
Vraag het magazine aan
Mis onze Boerenbusiness Zuivelanalyse 2019 daarom niet. Wil jij hem ook krijgen? Klik dan hier om abonnee te worden en krijg het magazine toegestuurd. Met Melk & Voer Pro krijg je toegang tot alle besloten artikelen, data en marktinformatie op Boerenbusiness. Als abonnee krijg je ook gratis toegang tot het Nationaal Economisch Landbouwcongres en andere interessante seminars en workshops.
© DCA Market Intelligence. Op deze marktinformatie berust auteursrecht. Het is niet toegestaan de inhoud te vermenigvuldigen, distribueren, verspreiden of tegen vergoeding beschikbaar te stellen aan derden, in welke vorm dan ook, zonder de uitdrukkelijke, schriftelijke, toestemming van DCA Market Intelligence.