Fendt blijft ook dit jaar bovenaan staan in het imago onderzoek van DLG. Met 99.3 punten is het de onbetwiste leider als het gaat om de kwaliteit van hun merknaam. Collega-fabrikant Claas vinden we op een tweede plaats, gevolgd door John Deere.
Ieder najaar voert DLG de "imago barometer" uit, door 400 grote landbouwbedrijven telefonisch te benaderen. Hieruit bleek Fendt het beste imago te hebben. Claas stond afgelopen jaar nog op 92 punten en stijgt door naar 95 punten. John Deere staat met 92 punten op een derde plaats. Gezien de fabrieken in Zweibrücken en Mannheim wordt dit Amerikaanse merk door veel Duitsers als "eigen" beschouwd.
DLG ondervraagt de trekker eigenaren onder andere over welk merk hun favoriet is, hoe innovatief ze zijn, hoe ze uit de pers komen en wie beste op internet is terug te vinden.
Bron: ufarevue.ch
© DCA Market Intelligence. Op deze marktinformatie berust auteursrecht. Het is niet toegestaan de inhoud te vermenigvuldigen, distribueren, verspreiden of tegen vergoeding beschikbaar te stellen aan derden, in welke vorm dan ook, zonder de uitdrukkelijke, schriftelijke, toestemming van DCA Market Intelligence.
Dit is een reactie op dit artikel:
[url=http://www.boerenbusiness.nl/artikel/item/10837587/Fendt-heeft-beste-imago-in-Duitsland]Fendt heeft beste imago in Duitsland[/url]