Terwijl Google langzaam is begonnen met de verkoop van hun slimme bril, de Google Glass, lijkt ook Samsung met een dergelijk apparaat op de markt te komen. De Zuid-Koreanen zijn Googles aartsrivaal op veel vlakken. Het bedrijf heeft een sterke focus op ‘wearable’ gadgets. Hun slimme bril lijkt dus eerder feit dan fictie.
Volgens verschillende online bronnen zal de fabrikant hun Samsung Gear Glass in september lanceren op de elektronicashow IFA in Berlijn. Dit slimme brilletje draait niet op het Android platform maar maakt gebruik van Tizen. Een ander open source systeem, dat Samsung al gebruik voor hun smartwatch. Verschillende andere elektronica fabrikanten hebben de ambitie om een elektronische bril op de markt te brengen, maar Samsung lijkt Google als eerste te gaan volgen.
De Gear Glass ziet er niet uit als een standaard bril. Het ontwerp waar Google wel aan vasthoudt. Hij lijkt vooral op een draadloze headset, die je in je rechteroog plugt. Via een minuscuul schermpje zie je informatie voor je rechteroog. Via een oordopje kun je hem ook gebruiken om muziek mee te luisteren. Het apparaatje maakt gebruik van een Bluetooth signaal.
Ondertussen is Google in Amerika begonnen met de openbare verkoop van hun Glass. Eerder al deed het dat voor één dag. Dankzij een enorme stormloop was Google snel door hun 8.000 exemplaren heen. De komende weken en maanden wil het bedrijf hun bril overal in Amerika te koop aanbieden. Toch wordt nog gesproken over een open bèta, die gericht is op onder andere koks, reizigers en sporters. De consumentenverkoop start pas later dit jaar. In Amerika kost een Google Glass 1.500 dollar.
De Samsung Gear Glass. Hij wijkt vooral af van de Google Glass omdat hij meer op een headset lijkt dan een echte bril. Via het oordopje kun je er onder andere muziek mee luisteren. Hij verbindt zich met je smartphone via een Bluetooth signaal.
© DCA Market Intelligence. Op deze marktinformatie berust auteursrecht. Het is niet toegestaan de inhoud te vermenigvuldigen, distribueren, verspreiden of tegen vergoeding beschikbaar te stellen aan derden, in welke vorm dan ook, zonder de uitdrukkelijke, schriftelijke, toestemming van DCA Market Intelligence.