Na 8 jaar komt het margarinemerk Lätta terug in de supermarkt. Unilever meent dat er door de enorme veranderingen in de broodmarkt behoefte is aan de halvarine met het kleurrijke logo. Eind jaren 80 waren er zo’n 18 verschillende soorten brood op de markt. Nu gaat het om zeker 54 soorten.
Lätta wordt bij de herintroductie gepresenteerd als volledig nieuwe, luchtig opgeklopte halvarine, die niet alleen te smeren maar ook te ‘scoopen’ is; een stukje brood dippen in de spread. Volgens Unilever is het de eerste halvarine in Nederland die luchtig opgeklopt is. Het heeft een licht-zoute smaak en past bij de eigentijdse opgeklopte producten die vooral jongvolwassenen gebruiken.
De fabrikant zet Facebook bij de promotie in. Lätta zal de eerste maanden exclusief bij Albert Heijn verkrijgbaar zijn. Het halvarinemerk Lätta is overigens in landen als Duitsland en Zweden altijd verkrijgbaar geweest.
© DCA Market Intelligence. Op deze marktinformatie berust auteursrecht. Het is niet toegestaan de inhoud te vermenigvuldigen, distribueren, verspreiden of tegen vergoeding beschikbaar te stellen aan derden, in welke vorm dan ook, zonder de uitdrukkelijke, schriftelijke, toestemming van DCA Market Intelligence.