Herintroductie Unilever

Halvarine Lätta terug in supermarktschap

21 Februari 2012 - Redactie Boerenbusiness

Na 8 jaar komt het margarinemerk Lätta terug in de supermarkt. Unilever meent dat er door de enorme veranderingen in de broodmarkt behoefte is aan de halvarine met het kleurrijke logo. Eind jaren 80 waren er zo’n 18 verschillende soorten brood op de markt. Nu gaat het om zeker 54 soorten.

Lätta wordt bij de herintroductie gepresenteerd als volledig nieuwe, luchtig opgeklopte halvarine, die niet alleen te smeren maar ook te ‘scoopen’ is; een stukje brood dippen in de spread. Volgens Unilever is het de eerste halvarine in Nederland die luchtig opgeklopt is. Het heeft een licht-zoute smaak en past bij de eigentijdse opgeklopte producten die vooral jongvolwassenen gebruiken. 

De fabrikant zet Facebook bij de promotie in. Lätta zal de eerste maanden exclusief bij Albert Heijn verkrijgbaar zijn. Het halvarinemerk Lätta is overigens in landen als Duitsland en Zweden altijd verkrijgbaar geweest.

Heb je een tip, suggestie of opmerking naar aanleiding van dit artikel? Laat het ons weten

Bel met onze klantenservice 0320 - 269 528

of mail naar support@boerenbusiness.nl

wil je ons volgen?

Ontvang onze gratis Nieuwsbrief

Elke dag actuele marktinformatie in je inbox

Aanmelden