Ter promotie van het belang van gezinsbedrijven voor de wereldwijde voedselproductie heeft de Verenigde Naties het Internationale Jaar voor het Agrarische Familiebedrijf (IJAF) gelanceerd. Het jaar gaat van start in 2014.
Het doel van de actie is het belichten van de noodzaak dat beleid van landen ruimte laten voor de ontwikkeling van familiebedrijven in de agrarische sector. Dit soort bedrijven spelen de grootste rol in de eigen voedselvoorziening van landen.
Aan het jaar doen 260 organisaties op vijf continenten mee. De aangesloten partijen zijn het er over eens dat een in de toekomst alleen op een duurzame manier voedsel kan worden geproduceerd met behulp van familiebedrijven. Dit bedrijven produceren 80 procent van het voedsel in de derde wereld terwijl de bedrijven voor grote uitdagingen staan. Zonder deze bedrijven is het volgens de VN niet mogelijk om het wereldwijde voedselprobleem op te lossen.
© DCA Market Intelligence. Op deze marktinformatie berust auteursrecht. Het is niet toegestaan de inhoud te vermenigvuldigen, distribueren, verspreiden of tegen vergoeding beschikbaar te stellen aan derden, in welke vorm dan ook, zonder de uitdrukkelijke, schriftelijke, toestemming van DCA Market Intelligence.