ABN Amro: klanten komen terug

Situatie klanten Deutsche Bank bijzonder pijnlijk

26 Februari 2014 - Redactie Boerenbusiness - 1 reactie

ABN Amro ziet veel klanten terugkeren die na de verkoop van dochterbedrijf Hollandse Bank Unie (HBU) bij koper Deutsche Bank waren terecht gekomen. Dit zegt topman Gerrit Zalm. Voor betalen en sparen is deze overstap vanzelfsprekend geen probleem, aldus Zalm, maar kredieten neemt de bank niet één-op-één over. "Wij nemen geen kredieten terug die niet in orde zijn. We houden ze tegen dezelfde voorwaarden die wij op dit moment aan nieuwe kredieten stellen."

Dit zei Zalm op een bijeenkomst met agrarische ondernemers in Alphen aan den Rijn. Hij reageerde op een vraag van een ondernemer, die vroeg of het geen morele plicht van ABN Amro is om klanten terug te nemen die door Deutsche Bank aan de kant zijn gezet. Deutsche Bank maakte eind 2012 echter bekend te stoppen met het financieren van klanten in veel sectoren, waaronder ook de agrarische sector. Hierdoor zijn veel agrarische ondernemers die krediet hadden uitstaan bij Deutsche Bank in de problemen gekomen, onder meer met de herfinanciering.

Hieronder zijn veel agrarische ondernemers die met de verkoop van Hollandse Bank Unie (HBU) aan Deutsche Bank verplicht mee zijn verhuisd. "Wij hebben HBU gedwongen verkocht, want dat moest van de Europese Unie, Wij stonden met de rug tegen de muur", zei Zalm nu. "Dat Deutsche Bank later zegt "we hebben ons vergist en we willen weer van deze klanten af" is natuurlijk bijzonder pijnlijk voor deze groep klanten."

Dat nu veel voormalige klanten terugkeren naar ABN Amro doet Zalm deugt, "maar helaas kunnen wij dat niet met de ogen dicht doen. Wij zijn geen charitatieve instelling. Alles wordt zakelijk beoordeeld."

Heb je een tip, suggestie of opmerking naar aanleiding van dit artikel? Laat het ons weten

Meer over

Deutsche Bank
Regenradar
Powered by Agroweer
Reacties
1 reactie
SB Eitens 28 Februari 2014
Dit is een reactie op dit artikel:
[url=http://www.boerenbusiness.nl/artikel/item/10845222/Situatie-klanten-Deutsche-Bank-bijzonder-pijnlijk]Situatie klanten Deutsche Bank bijzonder pijnlijk[/url]
Het is ronduit te gek voor woorden hoe de ABN en DB met hardwerkende, kleine ondernemers om is gegaan. Eerst wordt er bij de ABN niet aangegeven dat je ook gewoon daar had kunnen blijven bankieren en dan wordt je als oud vuil afgedankt door de DB.
En als je dan weer klant wilt worden bij de ABN, kost dat ook weer veel geld en wordt er gezegd dat je binnen de 3 overgangsjaren had moeten terugkeren, hetgeen dus niet bekend was gemaakt. Treurige zaak.
U kunt niet meer reageren.

Wat zijn de actuele noteringen?

Bekijk en vergelijk zelf prijzen en koersen

Bel met onze klantenservice 0320 - 269 528

of mail naar support@boerenbusiness.nl

wil je ons volgen?

Ontvang onze gratis Nieuwsbrief

Elke dag actuele marktinformatie in je inbox

Aanmelden