Chanti Oussoren (25) is al ruim 2 jaar actief binnen het bedrijf DCA Multimedia. Na ongeveer 1,5 jaar op de redactie te hebben gewerkt gericht op de melkvee- en varkenshouderij, heeft ze de overstap gemaakt naar de marketing- en salesafdeling. Als media- en salesadviseur is ze verantwoordelijk voor het contact met adverteerders en een stukje advisering over hoe ze het beste hun campagne op weg kunnen zetten.
Chanti haalt energie uit het klantcontact en realiseren van tevreden klanten. "Ik vind het werk heel leuk; het is wisselend en flexibel. Geen dag is hetzelfde en dat is uitdagend!"
Hoe ben je bij DCA Multimedia terecht gekomen?
"Ik ben bij DCA Multimedia terecht gekomen door een tip vanuit een oud- klasgenoot. Die wees mij op een nog openstaande vacature. Zo ben ik gaan solliciteren en aangenomen! Ik ben begonnen op de redactie. Ik merkte dat ik toe was aan iets nieuws en zo heb ik nu bijna een jaar geleden de overstap gemaakt naar de marketing- en salesafdeling. Dit was natuurlijk compleet iets anders en in het begin moest ik dan ook echt even omschakelen. Toch heb ik doorgepakt; niet geschoten, altijd mis en ik heb zeker geen spijt van de overstap!"
Waar haal jij energie uit?
"Ik haal voornamelijk energie uit het klantcontact; ik vind het erg leuk als er een akkoord komt op offertes en als klanten tevreden zijn. Als je als terugkoppeling van klanten krijgt dat ze tevreden zijn met hoe het is gegaan met het contact en met de resultaten geeft dat me energie.
Daartegenover staan natuurlijk ook altijd uitdagingen, waarin je bijvoorbeeld aanvragen krijgt en snel moet schakelen omdat het al op korte termijn is. Of als je tijdens een onderhandeling alsnog tot een mooi voorstel kan komen. Ik heb me hier ook zeker in ontwikkeld in de afgelopen tijd binnen dit bedrijf. In het begin had ik hier nog wel wat ondersteuning in nodig. Nu weet ik dat ik dat soort dingen volledig zelf kan oppakken en daar krijg ik ook echt de vrijheid voor."
Hoe ziet een werkdag bij DCA eruit?
"Meestal start ik standaard de dag met het checken van mijn mail. Verder verloopt de dag altijd afwisselend; van evaluaties met klanten over campagnes en afspraken met potentiële klanten tot aan adviesgesprekken over hoe ze het beste hun campagne bij ons weg kunnen zetten."
Hoe ervaar je de werksfeer?
"Ja heel goed, het is gewoon een gezellige sfeer en iedereen helpt elkaar. Daarnaast is er ook altijd tijd voor een grapje tussendoor of een potje tafelvoetbal. Ook binnen de afdeling Sales gaat dat heel goed. We werken nu met zijn drieën op de afdeling. Iedere week plannen we een overleg in om de lopende dingen te bespreken; wat kan er beter, wat loopt er en wat staat er nog open? Op deze manier zijn we altijd goed op de hoogte van elkaar en wat er speelt. Dus mocht er iemand uitvallen of ziek zijn kan het ook altijd overgenomen worden door een ander, omdat we op de hoogte zijn van elkaars contacten. Al met al is er dus een leuke en gezellige werksfeer. Waarbij je veel vrijheid krijgt van het bedrijf om jezelf te ontwikkelen!"
Wat voor een type moet je zijn voor de marketing- en sales afdeling?
"Je moet op onze afdeling voornamelijk goed kunnen samenwerken en een goed doorzettingsvermogen hebben. Daarnaast is zelfverzekerdheid en creativiteit ook erg belangrijk. Het is van belang om met de klant mee te kunnen denken over wat mogelijke opties zijn om het resultaat nog beter te maken. Ook moet je eventueel een keer uit kunnen wijken naar andere mogelijkheden van adverteren om te kijken of dat wat is voor de klant. Al met al moet je dus een breed denkvermogen hebben."
Wat zijn de positieve ervaringen met DCA Multimedia?
"Ik ben voornamelijk te spreken over de vrijheid en flexibiliteit die je geboden wordt vanuit het bedrijf. Zoals ik al eerder aangaf staat het bedrijf altijd achter persoonlijke ontwikkeling en ook is er altijd ruimte voor de kennis en kunde van stagiair(e)s!"