Shutterstock/ bewerking

Nieuws DCA Market Intelligence

Nieuwe naam voor bedrijf achter Boerenbusiness

27 Februari 2024 - Redactie Boerenbusiness

Het bedrijf achter deze website Boerenbusiness.nl heeft een nieuwe naam gekregen: DCA Market Intelligence B.V. "Met deze naam willen we ons als team nog meer profileren als leverancier van data, prijzen en informatie over de agrarische markten. Niet alleen in Nederland, maar ook internationaal willen we daarin stappen gaan zetten", verklaart Tim Vrolijk, managing director van DCA Market Intelligence B.V.

Onder de nieuwe bedrijfsnaam voegt eigenaar DCA Groep de bedrijven DCA MultiMedia BV, de uitgever van Boerenbusiness.nl en Foodbusiness.nl en DCA-Markets BV, leverancier van noteringen en marktdata, samen. Hierdoor ontstaat één bedrijf en één team die de partijen in de agri- en foodbusiness kan bedienen met marktdata, de DCA-noteringen en marktinformatie in de vorm van analyses, achtergronden en beschouwingen.

Markttransparantie voor gelijkwaardige kennispositie 
"Boerenbusiness.nl blijft daarin, als één van de grootste agrarische platformen in Nederland, ons belangrijke uithangbord. Markttransparantie bieden voor agrarisch ondernemers, de boer, zodat zij een gelijkwaardige kennispositie in de keten krijgen, blijft voor ons een belangrijke missie", legt Vrolijk uit. "Met onze spin-off Foodbusiness.nl richten we ons specifiek op de partijen in de voedingsbranche die behoefte hebben aan een heldere duiding van de nationale en internationale ontwikkelingen in agrarische grondstoffen, vlees en de eiwittransitie."

Onder de naam DCA Market Intelligence wil het bedrijf ook stappen zetten in het aanbieden van datadiensten, marktinformatie en noteringen aan de nationale en internationale agri- en foodbusiness. "DCA Market Intelligence is een zogeheten Price Reporting Agency, een PRA", legt Eric de Lijster uit, director Market Research & PRA. "We stellen wekelijks inmiddels 75 noteringen samen, die als benchmark kunnen dienen voor ondernemers, traders en managers voor transacties. Dan praat je onder meer over noteringen voor zuivelproducten, aardappelen, uien, varkens, mest en peen. Ook publiceren we richtprijzen, zogeheten indicatieprijzen, voor ruwvoeders en biologische aardappelen, uien en peen."

Kennis en kunde samen in zuiveltool
DCA Market Intelligence heeft inmiddels eind vorig jaar een unieke zuiveltool gelanceerd voor alle professionals in de zuivelbranche, zoals makelaars, handelaren, kopers, verkopers, verwerkers en bedrijven. Via een abonnement kunnen zij zelf putten uit de uitgebreide databank van DCA en zo eigen dashboards met grafieken van hun favoriete zuivelproducten samenstellen. "Ook ontvangen zij direct de totaal inmiddels 25 zuivelnoteringen die wij als DCA Market Intelligence opstellen", vult De Lijster aan. De data en noteringen in de tool worden in de loop van maart aangevuld met marktalerts, analyses en beschouwingen uit de zuivelmarkt. "Al onze kennis en kunde van de zuivelmarkt komen in deze tool samen", besluit De Lijster.

In de loop van het jaar lanceert DCA Market Intelligence soortgelijke tools voor andere markten. Welke dat zijn, houdt De Lijster nog even geheim. "Maar onze ambitie mag duidelijk zijn: we streven optimale markttransparantie na voor de markten waar wij sterk in zijn. Daarin willen we de diverse schakels in de agri- en foodketen op maat bedienen met de data en informatie die voor hen interessant en relevant zijn."

Heb je een tip, suggestie of opmerking naar aanleiding van dit artikel? Laat het ons weten
Regenradar
Powered by Agroweer

Nieuws Zuivelbusiness

Nieuw zuivelplatform met DCA Market Intelligence

Bel met onze klantenservice 0320 - 269 528

of mail naar support@boerenbusiness.nl

wil je ons volgen?

Ontvang onze gratis Nieuwsbrief

Elke dag actuele marktinformatie in je inbox

Aanmelden