Logistiek dienstverlener Kloosterboer breidt haar diensten verder uit. Het bedrijf, dat onder meer aan McCain levert, realiseert in Lelystad een nieuw volautomatisch hoogbouw vrieshuis. Het nieuwe vrieshuis heeft een capaciteit van maar liefst 40.000 pallets.
De nieuwe vestiging wordt gerealiseerd op een kavel van 2,6 hectare en zou aan het eind van 2018 operationeel moeten zijn. De bouw van het nieuwe vrieshuis, en de samenwerking daarin met McCain ('s werelds grootste fritesproducent), levert naar verwachting ruim 50 arbeidsplaatsen op.
Keuze voor Lelystad
Volgens de COO van Kloosterboer, Stephane Pluenet, is de keuze voor Lelystad heel logisch. Deze locatie ligt namelijk vlakbij de vestiging van McCain op het industrieterrein Oostervaart-Oost. Daarnaast biedt het achterland van Lelystad veel mogelijkheden voor distributie van producten naar de rest van Europa. "We zijn erg blij met de bouw van dit tweede distributiecentrum. Hiermee kunnen we onder meer McCain, als een van onze partners, nog beter van dienst zijn", aldus Pluenet.
Tekst gaat verder onder de foto
Het vrieshuis komt in Lelystad en biedt ruimte voor 40.000 pallets. Foto: Kloosterboer
Kloosterboer en de gemeente Lelystad hebben nauw samengewerkt tijdens de voorbereidingen van dit project. Volgens wethouder Joop Fackeldey (Economische Zaken) betekent de komst van Kloosterboer een bevestiging van de ontwikkeling van Lelystad tot logistieke 'hot spot' van Nederland. "Daarnaast draagt het bij aan de werkgelegenheid die deze sector nodig heeft", aldus wethouder Fackeldey.
Nieuwste technologieën
Het nieuwe vrieshuis van Kloosterboer wordt ingericht met de nieuwste technologieën. Daarnaast zal het pand 50% minder energie verbruiken, dan een conventioneel vrieshuis. Als laatste zorgt het bedrijf ervoor dat de voorraad wordt gecentraliseerd. Hierdoor zal het transport over de weg met ruim 6.000 ritten verminderd worden.
© DCA Market Intelligence. Op deze marktinformatie berust auteursrecht. Het is niet toegestaan de inhoud te vermenigvuldigen, distribueren, verspreiden of tegen vergoeding beschikbaar te stellen aan derden, in welke vorm dan ook, zonder de uitdrukkelijke, schriftelijke, toestemming van DCA Market Intelligence.