Als tegenhanger voor de A-melk komt supermarktketen Hoogvliet met een alternatief in de vorm van huismerk melk. Daarbij heeft de grootgrutter meteen rekening gehouden met het publiek en wordt er alleen weidemelk gebruikt.
Hoogvliet, welke 60 supermarkten bezit, komt met een eigen merk melk. Van dat eigen merk gaat de grootgrutter magere melk, halfvolle melk, karnemelk en volle melk verkopen. Daarmee wil de keten een goedkoper alternatief geven voor melk van A-merken.
De keten geeft hierbij wel de garantie dat het om 100 procent Nederlandse Weidemelk gaat. "De melk is afkomstig van koeien die 120 dagen per jaar minimaal 6 uur per dag in de wei lopen."
Eerder stapte Dreefsigt, leverancier van de huismerkmelk bij Dirk, Bas en Digros, over op weidemelk en ook Plus, Jumbo en Lidl zetten in op weidemelk.
Daarmee was Hoogvliet vrijwel een van de laatste supermarkten zonder huismerk melk.
© DCA Market Intelligence. Op deze marktinformatie berust auteursrecht. Het is niet toegestaan de inhoud te vermenigvuldigen, distribueren, verspreiden of tegen vergoeding beschikbaar te stellen aan derden, in welke vorm dan ook, zonder de uitdrukkelijke, schriftelijke, toestemming van DCA Market Intelligence.