De Franse zuivelfabrikant Groupe Bel liet vrijdag 28 juli weten dat de winst in de eerste helft van 2017 is gedaald met 24%. Daarentegen laat het bedrijf ook weten dat de verkopen in die periode juist flink zijn gestegen.
Groupe Bel is onder meer de producent van La Vache qui Rit, Kiri en Babybel. De verkoop van die producten zijn in de eerste helft van het jaar, met 14,9% gestegen, naar €1,6 miljard. De zuivelfabrikant verklaart dat die stijging te maken heeft met de integratie van Mont Blanc Materne Group (MOM). Die partij vertegenwoordigt namelijk 14,1%.
Problemen in Afrika en het Midden-Oosten
De nettowinst van Groupe Bel betrof circa €85 miljoen. Echter, op 30 juni 2016 wist het bedrijf nog een winst neer te zetten van €111 miljoen. Dat is een daling van bijna 24%. Ook het bedrijfsresultaat van de fabrikant is, ten opzichte van de eerste helft van 2016, met 19,7% gedaald.
"Het bedrijf is getroffen door bevoorradingsproblemen op de markt. Daarnaast wordt een daling van de koopkracht waargenomen in de belangrijkste delen van Afrika en het Midden-Oosten. In die gebieden is de zuivelmarkt sterk teruggelopen en daardoor is de concurrentiedruk behoorlijk toegenomen", laat Bel weten.
© DCA Market Intelligence. Op deze marktinformatie berust auteursrecht. Het is niet toegestaan de inhoud te vermenigvuldigen, distribueren, verspreiden of tegen vergoeding beschikbaar te stellen aan derden, in welke vorm dan ook, zonder de uitdrukkelijke, schriftelijke, toestemming van DCA Market Intelligence.
Dit is een reactie op dit artikel:
[url=http://www.boerenbusiness.nl/melk-voer/artikel/10875383/groupe-bel-ziet-winst-aanzienlijk-dalen][/url]