Zuivelcoöperatie FrieslandCampina heeft afgelopen jaar haar goede reputatie weten vast te houden. Het zuivelbedrijf blijft namelijk op de derde plaats staan in de jaarlijkse RepTrak NL Top 30 Reputation. Op de eerste en tweede plek staan Philips en ASML. Vooral de maatschappelijke invloed wordt erkend en laat een forste stijging in de waardering zien.
The RepTrak Company doet continu onderzoek onder Nederlanders naar hun perceptie van de 30 grootste bedrijven van Nederland. Hierbij wordt onder meer gekeken naar thema's als het voldoen aan klantverwachtingen, het zinvol bijdragen aan de maatschappij en het tonen van aanpassingsvermogen. "De bedrijven in de top 30 zijn het jaar gestart met een flinke blijk van vertrouwen. De steun en waardering zijn hoog, maar de argumenten om hierin te blijven geloven staan onder druk. De overheid heeft gedurende de crisis het nieuws beheerst, vooral de afgelopen 5 maanden. Bedrijven bleven wat in de luwte", aldus Thomas McNeill, Vice President Benelux van The RepTrak Company.
McNeill vervolgt: "Nu de verkiezingen achter de rug zijn, wordt ook nieuws uit het bedrijfsleven weer onderdeel van het publieke debat. Er ligt een kans voor bedrijven om het vertrouwen van het publiek te winnen door aandacht te hebben voor de klant, maar daarnaast ook voor kwaliteiten die gedurende de pandemie het meest belangrijk blijken te zijn: toekomstbestendigheid, maatschappelijke impact en fatsoen."
FrieslandCampina op plek 3
Zuivelcoöperatie FrieslandCampina blijft in die ranglijst op de derde plaats staan. "Als producent van merkartikelen is een sterke en solide reputatie enorm belangrijk. Onze bedrijfsnaam staat immers op de verpakking en is zichtbaar voor de consument, elke dag opnieuw. Ik ben trots dat we onze positie hebben behouden en verder hebben versterkt", aldus Hein Schumacher, de CEO van FrieslandCampina.
Opvallend is dat de waardering onder de 18 tot 34-jarigen nog hoger is. In louter die categorie staat de zuivelcoöperatie namelijk zelfs op de tweede plaats, net na Philips. Het blijft daarmee onder meer Heineken, ING en Jumbo voor. De reden? "Deze groep geeft vooral scores voor de karakterkant van bedrijven, op het gebied van werkgeverschap, maatschappelijk verantwoord ondernemen, openheid en eerlijkheid een flinke boost."
Aanvoerder
Philips voert de lijst voor het veertiende jaar op rij aan. "Het jaar 2020 heeft laten zien wat bedrijven kunnen betekenen op het gebied van gezondheidstechnologie. De missie van Philips: de gezondheid en het welzijn van mensen over de hele wereld te verbeteren, was daarmee groter dan ooit. Dat heeft opnieuw geleid tot de eerste positie in de lijst", aldus de schrijvers van het rapport. Op de tweede plaats staat ASML.
© DCA Market Intelligence. Op deze marktinformatie berust auteursrecht. Het is niet toegestaan de inhoud te vermenigvuldigen, distribueren, verspreiden of tegen vergoeding beschikbaar te stellen aan derden, in welke vorm dan ook, zonder de uitdrukkelijke, schriftelijke, toestemming van DCA Market Intelligence.
Dit is een reactie op het Boerenbusiness artikel:
[url=https://www.boerenbusiness.nl/melk/artikel/10891560/frieslandcampina-houdt-goede-reputatie-vast]FrieslandCampina houdt goede reputatie vast[/url]