Het Griekse bedrijf Agrotypos lanceerde vorig jaar de Totheshelf app. Hiermee kunnen agrarische bedrijven allerlei verschillende groente aanbieden en zelf verhandelen. Een soort mobiele versie van DCA-Markt. Nu lanceert het bedrijf de app wereldwijd. Het gebruik ervan is gratis.
Totheshelf is niet alleen bedoeld voor producenten van groente. Ook afnemers als verwerkers, groothandels of restaurants kunnen zich aanmelden. Zo kunnen ze zelf de goedkoopste producten kopen, die lokaal bij hun worden geteeld. De app laat namelijk alle adressen zien in een straal van 200 kilometer rond jouw bedrijf.
Om je aan te melden moet je eerst een profiel aanmaken. Vervolgens kun je zonder limiet producten toevoegen. Je moet altijd de hoeveelheid, prijs en je valuta invullen. Vervolgens kan wereldwijd iedereen jouw producten bekijken. Wil je zelf contact opnemen met een aanbieder, dan moet je eerst een betaald account hebben. Dat kost 2,69 euro per maand.
De app is in het Engels beschikbaar en gratis te downloaden vanuit de Apple store en Google Play store.
© DCA Market Intelligence. Op deze marktinformatie berust auteursrecht. Het is niet toegestaan de inhoud te vermenigvuldigen, distribueren, verspreiden of tegen vergoeding beschikbaar te stellen aan derden, in welke vorm dan ook, zonder de uitdrukkelijke, schriftelijke, toestemming van DCA Market Intelligence.