DanAvl mag eindelijk starten met het nieuwe bedrijfsmodel. Hiermee wil het bedrijf de exportmarkten voor Denemarken vergroten. Dat maakt het bedrijf op donderdag 28 september bekend.
Het businessmodel van DanAvl werd de afgelopen periode getest op de markt. Na een aantal wijzigingen van de Deense Concurrentie- en Consumentencommissie heeft deze partij geen bezwaren meer tegen het nieuwe bedrijfsmodel. Met het nieuwe model wil het bedrijf Deense varkensproducenten de maximale opbrengst garanderen en de exportmarkten vergroten.
"In de afgelopen 10 jaar is de export van Deense fokvarkens en biggen behoorlijk toegenomen. Als Denemarken voorop kan blijven, als grootste exporteur van varkensgenetica, en tegelijkertijd een grotere exportmarkt kan creëren, dan is het noodzakelijk om een nieuw bedrijfsmodel te hebben dat daarop aanslaat", aldus Thomas Muurmann Hendriksen, toekomstig directeur van het nieuwe DanAvl.
Wat gaat er veranderen?
Het doel van het nieuwe bedrijfsmodel is het creëren van een wereldwijde speler, die met grote fokbedrijven in het buitenland kan concurreren. Dit geldt met name voor de onderstaande onderdelen:
© DCA Market Intelligence. Op deze marktinformatie berust auteursrecht. Het is niet toegestaan de inhoud te vermenigvuldigen, distribueren, verspreiden of tegen vergoeding beschikbaar te stellen aan derden, in welke vorm dan ook, zonder de uitdrukkelijke, schriftelijke, toestemming van DCA Market Intelligence.