Bij het gezamenlijke meldpunt van de NMV, NVV, NVP en NAV druppelen volgens de vakbonden nog dagelijks meldingen binnen van ondernemers met problemen met de Deutsche Bank. Dit zijn volgens de organisaties niet alleen agrarische ondernemers, maar ook partijen uit onder meer de binnenvaart en de horeca doen hun beklag. De vakbonden hebben daarom ook met andere branche- en belangenorganisaties contact die hun leden gaan attenderen op het meldpunt, zo geven de vier organisaties in een verklaring aan.
Het meldpunt werd onlangs ingesteld om klachten van agrarische ondernemers te inventariseren en na te gaan of en hoe de vakbonden van dienst kunnen zijn bij problemen met de financiering bij Deutsche Bank. De vakbonden willen aan de hand van deze meldingen bekijken wat precies de problemen zijn en of het mogelijk is om hiervoor collectief een oplossing te vinden. In urgente gevallen is het aan te bevelen om direct naast de melding, individueel actie te ondernemen, benadrukken de vakbonden.
Deutsche Bank is met ingang van dit jaar gestopt met het financieren van bedrijven met minder dan een miljoen euro omzet. Steeds meer ondernemers komen daardoor in de problemen, omdat aflopende leningen niet worden verlengd en zij geen nieuwe leningen meer kunnen krijgen. Bedrijven worden gedwongen om met hun pakket leningen over te stappen naar een nieuwe bank, maar krijgen daarbij boeterentes opgelegd door de Deutsche Bank. Landelijk gaat het waarschijnlijk om enkele honderden agrarische ondernemers die in problemen zijn gekomen.
© DCA Market Intelligence. Op deze marktinformatie berust auteursrecht. Het is niet toegestaan de inhoud te vermenigvuldigen, distribueren, verspreiden of tegen vergoeding beschikbaar te stellen aan derden, in welke vorm dan ook, zonder de uitdrukkelijke, schriftelijke, toestemming van DCA Market Intelligence.
Dit is een reactie op dit artikel:
[url=http://www.boerenbusiness.nl/artikel/item/10824001/Klachten-over-Deutsche-Bank-druppelen-binnen]Klachten over Deutsche Bank druppelen binnen[/url]