Niet alleen boeren

Klachten over Deutsche Bank druppelen binnen

9 April 2013 - Redactie Boerenbusiness - 8 reacties

Bij het gezamenlijke meldpunt van de NMV, NVV, NVP en NAV druppelen volgens de vakbonden nog dagelijks meldingen binnen van ondernemers met problemen met de Deutsche Bank. Dit zijn volgens de organisaties niet alleen agrarische ondernemers, maar ook partijen uit onder meer de binnenvaart en de horeca doen hun beklag. De vakbonden hebben daarom ook met andere branche- en belangenorganisaties contact die hun leden gaan attenderen op het meldpunt, zo geven de vier organisaties in een verklaring aan.

Het meldpunt werd onlangs ingesteld om klachten van agrarische ondernemers te inventariseren en na te gaan of en hoe de vakbonden van dienst kunnen zijn bij  problemen met de financiering bij Deutsche Bank. De vakbonden willen aan de hand van deze meldingen bekijken wat precies de problemen zijn en of het mogelijk is om hiervoor collectief een oplossing te vinden. In urgente gevallen is het aan te bevelen om direct naast de melding, individueel actie te ondernemen, benadrukken de vakbonden.

Deutsche Bank is met ingang van dit jaar gestopt met het financieren van bedrijven met minder dan een miljoen euro omzet. Steeds meer ondernemers komen daardoor in de problemen, omdat aflopende leningen niet worden verlengd en zij geen nieuwe leningen meer kunnen krijgen. Bedrijven worden gedwongen om met hun pakket leningen over te stappen naar een nieuwe bank, maar krijgen daarbij boeterentes opgelegd door de Deutsche Bank. Landelijk gaat het waarschijnlijk om enkele honderden agrarische ondernemers die in problemen zijn gekomen.

Heb je een tip, suggestie of opmerking naar aanleiding van dit artikel? Laat het ons weten
Regenradar
Powered by Agroweer
Reacties
8 reacties
Sander 9 April 2013
Dit is een reactie op dit artikel:
[url=http://www.boerenbusiness.nl/artikel/item/10824001/Klachten-over-Deutsche-Bank-druppelen-binnen]Klachten over Deutsche Bank druppelen binnen[/url]
Om wat voor klachten gaat het? Openingstijden, bereikbaarheid klantenservice? Wat een onvolledig artikel!
Redactie 9 April 2013
Goed punt Sander! Artikel is inmiddels aangevuld. Voor meer informatie over de Deutsche Bank, kijk ook even in de rechterkolom in de rubriek 'Gerelateerd Nieuws'
biovitalita 11 April 2013
niet alleeen bedrijven onder de 1 miljoen, bedrijven van 15 miljoen of meer kunnen geen geld lenen bij die bank, zelfs als er borgen van 200% aan wezig zijn van min.van EL&I en sde sub.
Ted 11 April 2013
Naar een andere bank overstappen is geen probleem, echter probeer maar een rekening courant te krijgen in deze tijd
whatswap 11 April 2013
Deutsche Bank blijkt nog een grotere roversbende te zijn dan de rest. Ze lichten hun klanten op met hoge kosten voor slechte service, en hun eigen personeel van de zogenaamde agrarisch poot is compleet voor schut gezet. Wat een Neelie Smit-Kroes in een onbewaakt ogenblik niet allemaal voor ellende kan veroorzaken, zo zie je maar weer: politieke beslissingen werken meestal averechts.
De boeterente die je zou moeten betalen zou eigenlijk een afkoopsom moeten worden die je krijgt als schadeloosstelling voor alle verloren tijd, omschakelkosten en ergernis van een onoverzichtelijk, omslachtig en bureaucratisch interbankieren.
Deutsche Bank is maar met één ding bezig en dat is met zichzelf.
whatswap 11 April 2013
Neelie is niet meer Smit uiteraard
Dick de Boom 15 April 2013
Mijn grootste probleem met Deutsche Bank is de absolute non communicatie. Op vragen wordt niet gereageerd. Een klacht bij de Nederlandsche Bank leverde van die bank wel een reactie op maar daar is het ook bij gebleven. Ondanks het feit dat mijn vorige bankier voor Stichtingen een franchise kende voor betalingsverkeer van een Stichting heeft de Deutsche Bank dat niet overgenomen en dat terwijl de directie van deze bank dat wel beloofd heeft. Per week ontvang ik rekeningen voor kosten die puur intern zijn. Er vindt geen betalingsverkeer meer plaats. Ik moet de rekening aanhouden voor het geval dat.
De vorige bankcrisis heeft aangetoond dat banken zo maar hun gang konden gaan. En dat is tot op heden niet anders.
En ook De Nederlandsche Bank weet dit maar laat het op zijn beloop.
jan 15 April 2013
ik schrik er van dat het zo erg is.... ik dacht: we leven in een ontwikkeld en beschaafd land
AD 15 Juli 2013
Vandaag belde een "meneer" op met de mededeling dat ze ons krediet per direct intrekken.
Tevens voor onze garantierekening moesten we maar ergens anders onder zien te brengen.
Kortom, als dit zomaar kan in Nederland. Kan ik mijn faillissement gaan aanvragen.
Andere banken strooien ook niet meer met kredietrekeningen.
Het is een schande! Top hoor dat Nederland veilig in de EU zit.
POLITIEK zou zorgen voor een passende oplossing hiervoor, maar het blijft stil vanuit Den Haag.
U kunt niet meer reageren.

Meld je aan voor onze nieuwsbrief

Schrijf je in en ontvang elke dag het laatste nieuws in je inbox

Bel met onze klantenservice 0320 - 269 528

of mail naar support@boerenbusiness.nl

wil je ons volgen?

Ontvang onze gratis Nieuwsbrief

Elke dag actuele marktinformatie in je inbox

Aanmelden