Samenwerken, kennisdeling en verantwoordelijk zijn de kernwoorden in de nieuwe strategie van Agrifirm. Met als thema 'Better Together' wil Agrifirm boeren en tuinders helpen met de ontwikkeling van hun bedrijf, nu en in de toekomst.
Volgens Dick Hordijk, CEO van Agrifirm, is alles in 10 jaar tijd behoorlijk veranderd. "Efficiency is nog steeds belangrijk, maar de samenleving verlangt naar meer. Thema’s als dierenwelzijn en het verantwoordelijk gebruik van bestrijdingsmiddelen en grondstoffen zijn vraagstukken die beantwoord moeten worden." In de nieuwe strategie gaat Agrifirm zich hard maken voor dit soort uitdagingen.
Totaaloplossingen
Agrifirm wil zich nog meer dan voorheen, focussen op totaaloplossingen. Concreet betekent dit dat de verschillende divisies, zoals Feed en Plant, gaan samenwerken en kennis uitwisselen.
Volgens Ruud Thijssens, directeur Corporate Affairs bij Agrifirm, kan dat voor een rundveehouder betekenen dat ruw- en mengvoer op elkaar worden afgestemd. Agrifirm verwacht dat de nieuwe strategie leidt tot ledengroei.
Naar de buitenwereld zal nog meer benadruk worden dat merken als Bonda, Oldambt en Nuscience onderdeel zijn van de Agrifirm Group. Ook de bulkwagens worden voorzien van een nieuwe look en feel.
Verbindende rol
In de voedselketen heeft Agrifirm een verbindende rol in gedachten. Bijvoorbeeld in het verbinden van producent, distributeur, supermarktketen en consument. Al hoeft dit volgens Hordijk niet per se te leiden tot financiële participatie. Thijssens voegt daaraan toe dat Agrifirm geen consumentenmerk wordt.
Predicaat Koninklijk
Sinds 2012 voert Agrifirm het predicaat 'Koninklijk'. Dit predicaat wil Agrifirm in het buitenland gebruiken voor naamsbekendheid en autoriteit. Buiten Europa wil Agrifirm vooral groeien in Brazilië en China. Binnen Europa ziet Agrifirm groeikansen in Polen.
Tot slot benadrukte Hordijk: "Wij zijn een internationale coöperatie met circa 17.000 leden, actief in 16 landen, spreken 14 talen en hebben ruim 3.000 medewerkers. Samen zijn wij Agrifirm."
© DCA Market Intelligence. Op deze marktinformatie berust auteursrecht. Het is niet toegestaan de inhoud te vermenigvuldigen, distribueren, verspreiden of tegen vergoeding beschikbaar te stellen aan derden, in welke vorm dan ook, zonder de uitdrukkelijke, schriftelijke, toestemming van DCA Market Intelligence.
Dit is een reactie op dit artikel:
[url=http://www.boerenbusiness.nl/video/bb-tv/artikel/10876042/agrifirm-wil-er-zijn-voor-iedere-boer][/url]