Na het succes in de babyvoeding ziet de zuivelsector goede kansen in hoogwaardige voeding voor de dreumes. Een segment waar nog lang niet alle potentie uitgehaald wordt en wat Arla beschouwt als een goudmijn.
Euromonitor becijferde dat de wereldwijde markt voor kinderen van 1 tot 3 jaar een waarde van 34 miljard dollar vertegenwoordigde over 2015. Waarmee dit segment nog lucratiever is dan de markt voor babyvoeding, welke een waarde van 24,7 miljard dollar. Wat ook helpt is dat deze markt nog niet tegen zijn maximum aan zit. Tot en met 2018 rekent men op een jaarlijkse groei van 11,4 procent, waarmee de markt een omvang kan bereiken van 47 miljard dollar.
Een grote kans voor hoogwaardige melkeiwitten. Deze worden al ten volle bennut in het segment voor babyvoeding, maar niet in de opvolgproducten. Dit terwijl ook deze groep volgens Arla om specifieke producten vraagt als gevolg van een combinatie kleine maag en het continu bewegen, waardoor ze veel energie nodig hebben.
Veilige, natuurlijke en gezonde producten, daar vragen de ouders om en dit is een gat wat nog gevuld kan worden. Arla Foods Ingredients komt daarom met een nieuwe lijn.
Na baby's en ouderen kijkt de zuivelsector nu naar de dreumes. FrieslandCampina heeft recent nog een product gericht op ouderen met succes geïntroduceerd in Azië. Arla probeert hetzelfde te doen met dreumesvoeding.
© DCA Market Intelligence. Op deze marktinformatie berust auteursrecht. Het is niet toegestaan de inhoud te vermenigvuldigen, distribueren, verspreiden of tegen vergoeding beschikbaar te stellen aan derden, in welke vorm dan ook, zonder de uitdrukkelijke, schriftelijke, toestemming van DCA Market Intelligence.
Dit is een reactie op dit artikel:
[url=http://www.boerenbusiness.nl/melk-voer/artikel/10870905/Dreumes-goede-kans-voor-groei-zuivelomzet-]Dreumes goede kans voor groei zuivelomzet[/url]