Zuivelcoöperatie FrieslandCampina presenteert de komende weken een nieuwe visie aan haar leden. Die nieuwe visie komt tot uiting in 'de coöperatieve visie 2025 Melk met Meerwaarde'. Dat maakte FrieslandCampina op vrijdag 28 juli bekend.
De snelle groei van de melkveehouderij in Nederland, na het wegvallen van het melkquotum, en de snelle veranderingen in de markt zijn de voornaamste aanleidingen voor het formuleren van deze nieuwe doelstelling.
Inspelen op de markt
Het programma 'Melk met Meerwaarde' moet ervoor zorgen dat melkveehouders, die aangesloten zijn bij FrieslandCampina, hun bedrijfsvoering verduurzamen. Dit is, volgens FrieslandCampina, omdat de maatschappij zich steeds vaker bemoeit met de sector. Voorbeelden hiervan zijn weidegang, grondgebondenheid en megastallen.
Afnemers en consumenten van zuivelproducten vinden duurzaamheid steeds belangrijker bij het doen van hun aankopen. Dat beweert de zuivelfabrikant.
De visie
De nieuwe visie bestaat uit 3 onderdelen, namelijk 'waarde voor ons', 'zorg voor dier en natuur' en 'van waarde in en voor de samenleving'. De coöperatie wil hiermee onder meer de maximale waarde uit melk halen, en daarbij is een goede prijs voor de melkveehouder noodzakelijk. Ook wil het concern zich meer richten op verantwoorde productie, met respect voor dier en natuur.
Vervolg
De nieuwe visie moet de komende weken aan de leden gepresenteerd worden. "We willen bij de succesvolste zuivelcoöperaties blijven horen", aldus Frans Keurentjes, voorzitter van bestuur bij FrieslandCampina.
© DCA Market Intelligence. Op deze marktinformatie berust auteursrecht. Het is niet toegestaan de inhoud te vermenigvuldigen, distribueren, verspreiden of tegen vergoeding beschikbaar te stellen aan derden, in welke vorm dan ook, zonder de uitdrukkelijke, schriftelijke, toestemming van DCA Market Intelligence.
Dit is een reactie op dit artikel:
[url=http://www.boerenbusiness.nl/melk-voer/artikel/10875369/frieslandcampina-formuleert-nieuwe-visie][/url]