Zuivelverwerker Arla breidt uit in Ghana door een nieuwe verkoop- en verpakkingsfaciliteit te openen. Daarmee wordt de uitbreiding in het sub-Saharagebied verder doorgezet. Dat maakt de zuivelfabrikant op woensdag 30 augustus bekend.
De nieuwe faciliteit zal gevestigd zijn in Accra, de hoofdstad van Ghana en is een gevolg van de groeiende vraag naar zuivelproducten in het land. De bedoeling is dat de nieuwe faciliteiten vanaf begin september operationeel zijn.
Producten uit Dano-assortiment
De nieuwe verkoop- en verpakkingsfaciliteit van Arla zal voornamelijk producten uit het Dano-assortiment gaan verkopen. Dit omdat dat assortiment ook erg populair is in Nigeria, wat dicht bij Ghana ligt.
Daarnaast zal er gefocust worden op de verkoop van melkpoeder, boter en kaas. Die producten zijn momenteel erg in trek bij de snelgroeiende middenklasse in het gebied.
Nieuwe markten ontwikkelen
Het openen van deze nieuwe faciliteit is een van de doelen uit Arla's business-strategie: 'Good Growth 2020'. Die strategie is erop gericht om nieuwe markten voor Arla te ontdekken, maar dan buiten de Europese Unie. "Arla heeft veel consumenten in West-Afrika en dan met name in Ghana. De snelgroeiende middenklasse in die regio heeft meer behoefte aan veilige en betaalbare zuivelproducten. Aan die behoeften willen wij nu voldoen", laat Steen Hadsbjerg, vicevoorzitter van Arla Sub-Sahara, weten.
© DCA Market Intelligence. Op deze marktinformatie berust auteursrecht. Het is niet toegestaan de inhoud te vermenigvuldigen, distribueren, verspreiden of tegen vergoeding beschikbaar te stellen aan derden, in welke vorm dan ook, zonder de uitdrukkelijke, schriftelijke, toestemming van DCA Market Intelligence.