Nieuws Overname

Coca-Cola nu volwaardige speler in zuivelmarkt

9 Januari 2020 - Jeannet Pennings - 2 reacties

Coca-Cola is sinds kort volledig eigenaar van het zuivelmerk Fairlife. De frisdrankgigant had al een minderheidsbelang van 42,5% en heeft het restant overgenomen van zuivelcoöperatie Select Milk Producers.

Het merk Fairlife werd een aantal jaren geleden geïntroduceerd in de VS voor de productie van eiwitrijke milkshakes. Inmiddels is het assortiment gegroeid en omvat het een breed scala aan zuivelproducten met toegevoegde waarde. Coca-Cola ziet in Fairlife een interessante bedrijfstak die bijdraagt aan de ambitie om te blijven groeien en innoveren.

Forse groei
Coca Cola wil inspelen op de veranderende levensstijl van mensen en ziet vooral kansen buiten de iconische frisdranken. Zuivel met toegevoegde waarde is een groeiende markt in de VS. Fairlife, dat producten voortbrengt met minder lactose en meer eiwit, groeit sinds de introductie in 2014 qua omzet elk jaar met dubbele cijfers. Het eerste kwartaal van 2019 werd zelfs een groei van 42% gerealiseerd. De retailverkopen van Fairlife overschreden afgelopen jaar de grens van $500 miljoen.

De zuivelindustrie in de VS staat momenteel onder druk. Twee grote verwerkers - Dean Foods en Borden Dairy – hebben recentelijk faillissement aangevraagd. Tegelijkertijd ontstaan er kansen voor bedrijven met innovatieve producten. Fairlife speelt daar op in met producten als gefilterde melk, eiwitrijke shakes en drinkbare snacks. Daarbij profiteert Fairlife van het bereik van Coca-cola. De producten worden gedistribueerd via het Minute Maid-distributiesysteem en via Coca-Cola-bottelaars in de VS. Sinds 2018 is Fairlife ook verkrijgbaar in Canada.

Heb je een tip, suggestie of opmerking naar aanleiding van dit artikel? Laat het ons weten

Jeannet Pennings

Jeannet heeft haar roots in de bloembollensector liggen en zij groeide op een agrarisch bedrijf in de kop van Noord-Holland op. Als generalist bericht ze voor Boerenbusiness over alle sectoren. Daarnaast verkent ze de mogelijkheden van sponsored advertising.
Regenradar
Powered by Agroweer
Reacties
2 reacties
Eric 9 Januari 2020
Dit is een reactie op het Boerenbusiness artikel:
[url=http://www.boerenbusiness.nl/melk/artikel/10885244/coca-cola-nu-volwaardige-speler-in-zuivelmarkt]Coca-Cola nu volwaardige speler in zuivelmarkt[/url]
Als je het zelf niet kunt verzinnen moet je maar gebruik maken van de marketingmachine van Coca Cola.
Voor de inkoop van melk zullen ze niet de hoogste prijs betalen of je moet als toeleverancier toch iets extra te bieden hebben.
hans 9 Januari 2020
Eric, het is slechts op welke wijze men de natuurlijke melk, goedkope standaart wel te verstaan, verknooit, met daarna een grote dosis marketing als iets geweldigs presenteert. Iets wat coorporaties dus niet kunnen, en vwb toeleveranciers, zij zijn slechts een benodigde kostenpost.
U kunt niet meer reageren.

Wat doen de actuele melkprijzen?

Bekijk en vergelijk het
in de Melkprijsvergelijker

Bel met onze klantenservice 0320 - 269 528

of mail naar support@boerenbusiness.nl

wil je ons volgen?

Ontvang onze gratis Nieuwsbrief

Elke dag actuele marktinformatie in je inbox

Aanmelden