Consumenten zijn wereldwijd geïnteresseerd in de herkomst van zuivelproducten en het verhaal van de Nederlandse melkveehouders. Die mening is FrieslandCampina en Facebook toebedeeld. Beide partijen slaan de handen ineen om de kloof tussen consument en boer via het sociale netwerk te verkleinen.
Dinsdag 9 mei maken beide partijen bekend een meerjarige intentieverklaring te sluiten. De banden tussen beide bedrijven worden aangetrokken om zo het verhaal van melkveehouders wereldwijd te verspreiden.
Consument vraagt om informatie
De consumenten zitten namelijk te wachten op een interactie met de producenten van hun voedsel. Althans, dat is het idee van de zuivelgigant en van 's werelds grootste social media-platform.
Wereldwijde schaal
De informatie over zuivelproducten en de voedingswaarde hiervan gaat FrieslandCampina via Facebook naar de klant verspreiden. Niet alleen in Nederland, maar op een wereldwijde schaal. 'Samen met Facebook hebben we geleerd hoe gezinnen informatie over voeding, zuivel en de herkomst van deze producten waarderen', zegt CEO Roelof Joosten. 'Vooral wanneer de content op een persoonlijke, relevante en creatieve manier wordt gedeeld. Daarom zijn Facebook en wij bereid om hierin te investeren.'
© DCA Market Intelligence. Op deze marktinformatie berust auteursrecht. Het is niet toegestaan de inhoud te vermenigvuldigen, distribueren, verspreiden of tegen vergoeding beschikbaar te stellen aan derden, in welke vorm dan ook, zonder de uitdrukkelijke, schriftelijke, toestemming van DCA Market Intelligence.