In Duitsland viel de vraag naar vlees in maart groter uit dan in 2015 het geval was. Varkensvlees profiteerde echter nauwelijks van de grotere vraag, want vooral de kippen- en rundvleesconsumptie steeg.
Op basis van gegevens van Duitse bureau voor Agrarische marktinformatie (AMI) meldt Top Agrar dat in maart 4,8 procent meer vlees is geconsumeerd. Hiermee is de consumptie voor het eerst dit jaar gestegen. In februari was nog sprake van een daling van één procent ten opzichte van 2015.
Dat de vleesconsumptie in maart groter uitviel is mede te danken aan Pasen, dat de vraag een impuls gaf. Voornamelijk rund- en kippenvlees profiteerden van de grotere vraag, want het AMI geeft aan dat de varkensvleesconsumptie nagenoeg stabiel bleef.
Wel verwacht het AMI dat de vraag naar varkensvlees het tweede kwartaal groter uitvalt dankzij het betere weer. In mei gaven hoge temperaturen het startschot voor het barbecueseizoen, want de consumptie aanjoeg en voor stijgende prijzen zorgde.
© DCA Market Intelligence. Op deze marktinformatie berust auteursrecht. Het is niet toegestaan de inhoud te vermenigvuldigen, distribueren, verspreiden of tegen vergoeding beschikbaar te stellen aan derden, in welke vorm dan ook, zonder de uitdrukkelijke, schriftelijke, toestemming van DCA Market Intelligence.