De eerste chipsfabriek van Altho in Saint-Gerard zat met een jaarproductie van 22.000 ton chips aan zijn maximale capaciteit. Met de opening van een tweede fabriek in de Ardeche hoopt Altho te groeien. De investering bedroeg 32 miljoen euro.
Altho heeft een marktaandeel van 37 procent in Frankrijk en zet chips onder haar merknaam Bret af en leverancier van andere merken; Carrefour, Leader Price, Casino en Monoprix. Voor 2016 is het bedrijf van plan nieuwe investeringen te doen ter waarde van 9 miljoen euro. De jaarlijkse productie van 5.500 ton moet groeien tot 8.000 ton en er moeten 40 nieuwe arbeidsplaatsen bijkomen.
Daarbij richt Altho zich met name op de verkoop van haar private label in Italië en het zuiden van Europa. Vanuit de nieuwe fabriek zijn die bestemmingen gemakkelijker en goedkoper te beleveren. Een gemiddelde Fransman eet 900 gram chips per jaar, terwijl het Europees gemiddelde ligt op 2 kilogram. Daar zit dan ook nog groei, stelt het chipsbedrijf. Met het merk Bret wil Altho zich positioneren als het alternatief voor wereldleider Lays. De unique selling points van Bret zijn dat het natuurlijk is en 100 procent Frans.
© DCA Market Intelligence. Op deze marktinformatie berust auteursrecht. Het is niet toegestaan de inhoud te vermenigvuldigen, distribueren, verspreiden of tegen vergoeding beschikbaar te stellen aan derden, in welke vorm dan ook, zonder de uitdrukkelijke, schriftelijke, toestemming van DCA Market Intelligence.