Keus vaker op bio-product

Eigen AH-merk geeft biologisch impuls

8 Januari 2015 - Redactie Boerenbusiness

Om in te spelen op de biologische trend lanceert Albert Heijn donderdag AH Biologisch. Een nieuw eigen merk met nieuwe, frisse verpakkingen. Daarnaast wordt het assortiment flink uitgebreid en extra onder de aandacht gebracht. Daarmee krijgt het segment een flinke impuls.

In 1998 kwam Albert Heijn als eerste supermarkt in Nederland met een biologisch eigen merk om meer klanten kennis te laten maken met biologische producten. Vanaf begin 2015 bestaat het AH biologisch assortiment in totaal uit bijna 500 producten. Samen met de biologische producten van A-merken en de meer specialistische biologische merken biedt Albert Heijn dan in totaal 1.200 biologische producten aan. Dit aantal wordt in de loop van 2015 nog verder uitgebreid.

AH Biologisch bestaat uit verse en houdbare producten. Van appels, melk en chocolade tot babyvoeding, verse soepen en wijn. Al deze biologische producten hebben het Europese biokeurmerk. Overigens is volgens AH voor een groot deel van de kopers van deze producten biologisch meer dan een keurmerk. Het staat voor een gezonde manier van leven en eten met een goed gevoel. Bijna driekwart van de Nederlandse huishoudens koopt biologische producten en een groot deel van hen geeft aan in de toekomst nog vaker te willen kiezen voor biologisch. Meer aandacht en een duidelijkere herkenbaarheid helpen volgens de retailer daarbij.

Heb je een tip, suggestie of opmerking naar aanleiding van dit artikel? Laat het ons weten
Ziektedruk - Phytophthora
Powered by Agroweer

Nieuws Biologisch

Bionext moet reorganiseren en stuurt directeur laan uit

Achtergrond Biologisch

'Biologische landbouw sluit ogen voor de feiten'

Nieuws biologisch

'Werd te makkelijk gedacht over groei biologisch'

Bel met onze klantenservice 0320 - 269 528

of mail naar support@boerenbusiness.nl

wil je ons volgen?

Ontvang onze gratis Nieuwsbrief

Elke dag actuele marktinformatie in je inbox

Aanmelden