Om in te spelen op de biologische trend lanceert Albert Heijn donderdag AH Biologisch. Een nieuw eigen merk met nieuwe, frisse verpakkingen. Daarnaast wordt het assortiment flink uitgebreid en extra onder de aandacht gebracht. Daarmee krijgt het segment een flinke impuls.
In 1998 kwam Albert Heijn als eerste supermarkt in Nederland met een biologisch eigen merk om meer klanten kennis te laten maken met biologische producten. Vanaf begin 2015 bestaat het AH biologisch assortiment in totaal uit bijna 500 producten. Samen met de biologische producten van A-merken en de meer specialistische biologische merken biedt Albert Heijn dan in totaal 1.200 biologische producten aan. Dit aantal wordt in de loop van 2015 nog verder uitgebreid.
AH Biologisch bestaat uit verse en houdbare producten. Van appels, melk en chocolade tot babyvoeding, verse soepen en wijn. Al deze biologische producten hebben het Europese biokeurmerk. Overigens is volgens AH voor een groot deel van de kopers van deze producten biologisch meer dan een keurmerk. Het staat voor een gezonde manier van leven en eten met een goed gevoel. Bijna driekwart van de Nederlandse huishoudens koopt biologische producten en een groot deel van hen geeft aan in de toekomst nog vaker te willen kiezen voor biologisch. Meer aandacht en een duidelijkere herkenbaarheid helpen volgens de retailer daarbij.
© DCA Market Intelligence. Op deze marktinformatie berust auteursrecht. Het is niet toegestaan de inhoud te vermenigvuldigen, distribueren, verspreiden of tegen vergoeding beschikbaar te stellen aan derden, in welke vorm dan ook, zonder de uitdrukkelijke, schriftelijke, toestemming van DCA Market Intelligence.