Pepsico, de Amerikaanse producent van frisdrank en snacks, heeft over het tweede kwartaal van 2013 meer omzet en meer winst geboekt. De stijging is met name het gevolg van stijgende prijzen voor chips en snacks.
Het internationale bedrijf boekte een winst van ruim 1,5 miljard euro, een stijging van 35 procent. De groei volgt op een minder goed eerste kwartaal waarin het bedrijf de winst met vijf procent zag dalen. De totale omzet groeide in het tweede kwartaal met 2,1 procent naar een totaal van 12,7 miljard euro.
De groei zat hem met name in de verkoop van snacks, hiervan verkocht het bedrijf in het tweede kwartaal drie procent meer. De verkoop van frisdrank steeg minder hard met 1,5 procent.
© DCA Market Intelligence. Op deze marktinformatie berust auteursrecht. Het is niet toegestaan de inhoud te vermenigvuldigen, distribueren, verspreiden of tegen vergoeding beschikbaar te stellen aan derden, in welke vorm dan ook, zonder de uitdrukkelijke, schriftelijke, toestemming van DCA Market Intelligence.