Zuivelcoöperatie FrieslandCampina zegt ruim 10.000 huishoudens, circa 50.000 mensen, in Dawpon Township (Myanmar) bereikt te hebben met haar nieuwe campagne.
De campagne van FrieslandCampina moet het belang van zuivelproducten, vooral voor kinderen, aantonen. Ook wil de zuivelcoöperatie het bewustzijn van een evenwichtige voeding vergroten.
Eerste fase
De eerste fase van de campagne werd al in februari opgestart. In die fase ging de zuivelcoöperatie aan de slag met een voedselpiramide. Die piramide moet de inwoners van Dawpon Township helpen bij de dagelijkse inname van groenten, vlees, peulvruchten, fruit, melk, yoghurt en kaas. De piramde is gebaseerd op onze ''schijf van vijf''.
Ook werd in die fase het belang van een evenwichte voeding toegelicht. Zo legde de coöperatie, de inwoners van Dawpon Township, uit dat zuivelproducten de groei van kinderen stimuleren. De huishoudens kregen van de coöperatie de opdracht om hun kinderen de komende tijd op te meten.
Om de groei duidelijk aan te tonen, voorziet FrieslandCampina alle huishoudens van Dutch Dairy Milk.
1 op de 10 kinderen
Pascal Bardouil, managing director bij FrieslandCampina, zegt dat deze campagne helpt om het bewustzijn voor een gezonde voeding te vergroten. Ook zorgt de campagne van FrieslandCampina ervoor dat meer mensen in Myanmar melk toevoegen aan de dagelijkse drinkgewoonten.
'We hebben onlangs een indrukwekkende studie gedaan, waaruit blijkt dat slechts 1 op de 10 kinderen in Myanmar dagelijks melk consumeert. Dat is schokwekkend lager dan in andere Aziatische landen', aldus Bardouil.
Nourishing for Nature
Deze campagne is een onderdeel van de 'FrieslandCampina Nourishing for Nature'-missie. De zuivelcoöperatie streeft er, met deze missie, naar om mensen over de hele wereld te voorzien van zuivelproducten. FrieslandCampina wil in die missie vooral kinderen bereiken door te wijzen op de essentiële voedingsstoffen in melk.
© DCA Market Intelligence. Op deze marktinformatie berust auteursrecht. Het is niet toegestaan de inhoud te vermenigvuldigen, distribueren, verspreiden of tegen vergoeding beschikbaar te stellen aan derden, in welke vorm dan ook, zonder de uitdrukkelijke, schriftelijke, toestemming van DCA Market Intelligence.
Dit is een reactie op dit artikel:
[url=http://www.boerenbusiness.nl/melk-voer/artikel/10874105/FrieslandCampina-praat-over-zuivel-in-Myanmar]FrieslandCampina praat over zuivel in Myanmar[/url]