Belang van zuivel aantonen

FrieslandCampina praat over zuivel in Myanmar

12 April 2017 - Kimberly Bakker - 1 reactie

Zuivelcoöperatie FrieslandCampina zegt ruim 10.000 huishoudens, circa 50.000 mensen, in Dawpon Township (Myanmar) bereikt te hebben met haar nieuwe campagne.

De campagne van FrieslandCampina moet het belang van zuivelproducten, vooral voor kinderen, aantonen. Ook wil de zuivelcoöperatie het bewustzijn van een evenwichtige voeding vergroten. 

Voedselpiramide moet helpen bij dagelijke inname

Eerste fase
De eerste fase van de campagne werd al in februari opgestart. In die fase ging de zuivelcoöperatie aan de slag met een voedselpiramide. Die piramide moet de inwoners van Dawpon Township helpen bij de dagelijkse inname van groenten, vlees, peulvruchten, fruit, melk, yoghurt en kaas. De piramde is gebaseerd op onze ''schijf van vijf''.

Ook werd in die fase het belang van een evenwichte voeding toegelicht. Zo legde de coöperatie, de inwoners van Dawpon Township, uit dat zuivelproducten de groei van kinderen stimuleren. De huishoudens kregen van de coöperatie de opdracht om hun kinderen de komende tijd op te meten.

Om de groei duidelijk aan te tonen, voorziet FrieslandCampina alle huishoudens van Dutch Dairy Milk. 

1 op de 10 kinderen
Pascal Bardouil, managing director bij FrieslandCampina, zegt dat deze campagne helpt om het bewustzijn voor een gezonde voeding te vergroten. Ook zorgt de campagne van FrieslandCampina ervoor dat meer mensen in Myanmar melk toevoegen aan de dagelijkse drinkgewoonten.

1 op de 10 kinderen uit Myanmar drinkt dagelijks melk 

'We hebben onlangs een indrukwekkende studie gedaan, waaruit blijkt dat slechts 1 op de 10 kinderen in Myanmar dagelijks melk consumeert. Dat is schokwekkend lager dan in andere Aziatische landen', aldus Bardouil. 

Nourishing for Nature
Deze campagne is een onderdeel van de 'FrieslandCampina Nourishing for Nature'-missie. De zuivelcoöperatie streeft er, met deze missie, naar om mensen over de hele wereld te voorzien van zuivelproducten. FrieslandCampina wil in die missie vooral kinderen bereiken door te wijzen op de essentiële voedingsstoffen in melk.

Heb je een tip, suggestie of opmerking naar aanleiding van dit artikel? Laat het ons weten

Kimberly Bakker

Kimberly Bakker is allround redacteur bij Boerenbusiness. Daarnaast heeft ze oog voor de social mediakanalen van Boerenbusiness.
Regenradar
Powered by Agroweer
Reacties
1 reactie
Ton Westgeest 12 April 2017
Dit is een reactie op dit artikel:
[url=http://www.boerenbusiness.nl/melk-voer/artikel/10874105/FrieslandCampina-praat-over-zuivel-in-Myanmar]FrieslandCampina praat over zuivel in Myanmar[/url]
We hebben onlangs een indrukwekkende studie gedaan, waaruit blijkt dat slechts 1 op de 10 kinderen in Myanmar dagelijks melk consumeert.
Geweldige studie.....In Afrika hebben 20 miljoen mensen de geeuwhonger...
Daar hoef je helemaal geen studie voor te doen!
Kan je ook direct leveren, wat is het belangenverschil hier?
tem 12 April 2017
prutsers van ons geld.
U kunt niet meer reageren.

Wat doen de actuele melkprijzen?

Bekijk en vergelijk het
in de Melkprijsvergelijker

Nieuws melk

FrieslandCampina presteert goed in Pakistan

Nieuws Ondernemen

Obligatie fors overschreven bij FrieslandCampina

Nieuws melk

SMK legt lat weer hoger voor Planet Proof melk

Analyse melk

FrieslandCampina begint ledenronde met opsteker

Bel met onze klantenservice 0320 - 269 528

of mail naar support@boerenbusiness.nl

wil je ons volgen?

Ontvang onze gratis Nieuwsbrief

Elke dag actuele marktinformatie in je inbox

Aanmelden